محتوا

استراتژی تولید محتوا در گردشگری

شرکت‌های مسافرتی در نحوه تولید محتوا از انتخاب خود رنج می‌برند. از عکس‌های فوری خیره‌کننده و محتوای تولید شده توسط کاربر گرفته تا زیرنویس‌های هوشمندانه و توضیحات مقصد، کارهای زیادی برای انجام DMO وجود دارد. اما بیایید واقعی باشیم: ارائه منظم محتوای متقاعد کننده و موفق می‌تواند هم گران و هم زمان‌بر باشد.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که به یک برنامه سخت یا بودجه محدود گره خورده باشید.

راه حل؟ برنامه‌ریزی موثری را از قبل شروع کنید.

یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر به شما این امکان را می‌دهد که زمان کمتری را برای ایده‌ها و زمان بیشتری برای ایجاد و توزیع محتوا کنید.

در این راهنما، نحوه انجام دقیقاً آن را شرح خواهیم داد.

چرا به یک استراتژی محتوا نیاز دارید؟ 

بر کسی پوشیده نیست که بازاریابان مسافرتی دیوانه‌وار مشغول هستند. در یک نگاه، استراتژی کردن ممکن است مانند یکی دیگر از موارد در لیست کارهای شما به نظر برسد. با این حال، مزایای ترسیم محتوای شما به خوبی مستند شده است. این شامل همه چیز از محتوای رسانه‌های اجتماعی گرفته تا پست‌های وبلاگ و کمپین‌های تبلیغاتی است.

برای شروع، یک نظرسنجی اخیر CMI نشان داد که فکر کردن به آینده به بازاریابان کمک می‌کند تا روی اهداف تیم خود متمرکز بمانند و محتوای مرتبط‌تری برای مخاطبان خود ایجاد کنند. با بودجه بازاریابی بیشتر، انتظارات بالاتر و نیاز به پاسخگویی وجود دارد – هر دو با استراتژی محتوای شما همراه هستند. با دانستن آنچه می‌خواهید، راحت‌تر می‌توانید آنچه را که از نظر منابع نیاز دارید (به ابزارهای بازاریابی، بودجه تأثیرگذار، تبلیغات اجتماعی) ایمن کنید و در نظر بگیرید که داشتن زمان و منابع کافی برای ایجاد محتوای جدید دو چالش اصلی بازاریابان محتوا امروزه است. داشتن یک استراتژی تعریف‌شده به شما کمک می‌کند تا از سردرد ناشی از نبود زمان یا پول نقد در زمانی که می‌خواهید به ضرب‌الاجل‌های خود برسید جلوگیری کنید.

۳ عنصر یک استراتژی محتوای برنده

درست همان‌طور که هیچ راه درستی برای برنامه‌ریزی سفر وجود ندارد، زمانی که صحبت از استراتژی و اهداف بازاریابی محتوای شما به میان می‌آید، هیچ روشی به جز «یکی برای همه» وجود ندارد.

صرف نظر از اهداف یا مقصد برند شما، اصول زیر تقریباً برای هر استراتژی محتوایی منصفانه است.

۱- هرچه مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید، تولید محتوا برای مسافران آسان‌تر خواهد بود. 

پرسوناها تصویری از مشتریان بالقوه شما ترسیم می‌کنند و جزئیات خاصی از مخاطبان شما را تجزیه می‌کنند تا بتوانید پیام‌های خود را به خوبی تنظیم کنید. مثلا: اهداف و خواسته‌های مسافران شما چیست؟

ایرادات و نقاط درد آن‌ها چیست؟

کجا آنلاین می‌شوند؟

چه برندهای دیگری را دوست دارند؟

ابزارهایی مانند قالب‌های پرسونای رایگان Xtensio می‌توانند به شما در ایجاد شخصیت‌های عمیق خریدار از ابتدا کمک کنند.

به مدرک بیشتری نیاز دارید که پرسوناها کار می‌کنند؟ بررسی کنید که چگونه Visit Indy از طریق محتوای مبتنی بر شخصیت، نرخ کلیک ۳ برابری را در تبلیغات فیس بوک خود به دست آورد.

بیایید بگوییم که شما هنوز مراحل ساخت پرسونا را کامل طی نکرده‌اید. جای نگرانی نیست!

مسلماً، یکی از بهترین راه‌ها برای درک بهتر مسافران، انتخاب مستقیم مغز همکاران و مشتریانتان است.

به‌عنوان مثال، مصاحبه با کارکنان مرکز بازدیدکنندگان یا میز پذیرش در مورد سؤالات مکرر یا درخواست‌هایی که از افراد در مراحل مختلف فرآیند برنامه‌ریزی سفر خود می‌شنوند، مانند برنامه‌ریزی سفر یا در مقصد، در نظر بگیرید. پاسخ‌ها ممکن است شما را شگفت‌زده کنند و به عنوان بینش ارزشمندی برای شخصیت‌های شما عمل کنند.

همچنین اگر به دنبال داده‌های دست اول هستید، می‌توانید یک نظرسنجی سریع از طریق ایمیل برای مشتریان فعلی خود ارسال کنید.

۲- یک تقویم محتوای جامع ایجاد کنید

با فرض اینکه مسافران خود را از داخل و خارج می‌شناسید، آماده شروع تولید محتوا هستید.

از پست‌های اجتماعی گرفته تا پست‌های وبلاگ و فراتر از آن، به احتمال زیاد با خلاقیت‌های مختلف دستکاری می‌کنید. اگر با نویسندگان یا تأثیرگذاران کار می‌کنید، به همین ترتیب با روابط و ضرب‌الاجل‌هایی روبرو هستید که باید رعایت شوند.

همه اینها نیاز به ایجاد یک تقویم محتوایی را نشان می‌دهد که بتوانید واقع بینانه به آن پایبند باشید.

چه خودتان بسازید و چه از قالب تقویم محتوای کاملاً رایگان ما استفاده می‌کنید، نکات زیر را به عنوان بخشی از هر ورودی تقویم لحاظ کنید:

نوع محتوا: پست وبلاگ، پست اجتماعی، اینفوگرافیک، راهنمای بازدیدکنندگان و غیره.

تاریخ تکمیل: تاریخی که محتوای شما باید تکمیل شود تا بررسی شود

تاریخ انتشار: تاریخی که محتوای شما پخش می‌شود

کمپین: تمایز بین مالکیت (پست وبلاگ، پست اجتماعی)، کسب شده (انتشار رسانه‌ای، کمپین تأثیرگذار) یا پولی (تبلیغات اجتماعی، تبلیغات چاپی)

پرسونا(ها): مشخص می‌کند که محتوای شما برای چه کسانی در نظر گرفته شده است

حقوق و اعتبارات: تعیین اینکه آیا مجوزها و حقوق مناسب برای خلاقیت‌های خود را دارید (به حقوق UGC فکر کنید)

هدف: هدف از محتوای شما چیست (آگاهی از برند، تبدیل‌ها)

هزینه: مقدار دلار مرتبط با یک قطعه محتوا چقدر است

تقویم‌ها وظیفه مضاعف سازمان‌دهی حجم کاری شما را دارند و در عین حال به شما چیزی برای ارائه مدیران و افراد بالاتر به خاطر مسئولیت‌پذیری می‌دهند. وقتی کسی از شما می‌پرسد که روی چه چیزی کار می‌کنید، تقویم شما آن را سیاه و سفید می‌نویسد.

۳- نتایج خود را مرور کنید، سپس تکرار کنید

برای جمع‌بندی همه چیز، بیایید در مورد داده‌ها صحبت کنیم!

چیزی برای تفکر: ۶۳ درصد از بازاریابان اجتماعی به طور منظم داده‌های عملکرد و بازگشت سرمایه را با روسای خود در میان می‌گذارند.

امروزه هر استراتژی بازاریابی محتوا باید مبتنی بر داده باشد. این بدان معناست که به طور منظم معیارها و KPIها را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست.

به عنوان مثال، آیا می‌دانید کدام بخش از محتوا بیشترین ترافیک را کسب می‌کند یا کدام دارایی‌های بصری بیشترین تعامل را دارند؟ کانال‌های برتر که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می‌کنند چطور؟

مرور منظم گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما نشان دهد که کدام کانال‌های توزیع مانند تبلیغات پولی، جستجوی ارگانیک یا ارجاع بهتر عمل می‌کنند. به نوبه خود، می‌توانید تمام توجه خود را به این کانال‌ها معطوف کنید و تنظیماتی را برای افراد ضعیف انجام دهید.

ابزارهایی مانند Crowdriff می‌توانند به شما کمک کنند تا عملکرد محتوای بصری را عمیق‌تر کنید. برای مثال، می‌توانید ببینید مسافران یا مهمانان شما چه نوع تصاویری را بیشتر جذب می‌کنند

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *