توسعە گردشگری

توسعە گردشگری نیازمند هم‌افزایی و همدلی است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در کنار هم قرار گرفتن‌ استان‌های واقع در محور غربی همچون کردستان، کرمانشاە، ایلام و لرستان سبب هم‌افزایی و بە هم پیوستگی و توسعە زیرساخت‌های گردشگری این استان‌ها می‌شود.

علی‌اصغر شالبافیان امروز (۱۸اسفند) در دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعە کە در دانشگاە کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از چالش‌ها و نقطەضعف‌های گردشگری ایران، محدود بودن محورهای گردشگری است.

شالبافیان بیان کرد: ایران دارای جاذبەهای گردشگری بسیاری است، اما متاسفانە این جاذبەها بە توسعە گردشگری استان‌های کشور منجر نشدە است.

وی عنوان کرد: استان‌های غربی کشور همچون، لرستان، کرمانشاە، ایلام و کردستان دارای جاذبەهای گردشگری معروف و مشهوری است، اما بهرەمندی این استان‌ها متناسب با ظرفیت آن‌ها نیست.

شالبافیان در ادامە بر متنوع ساختن محورهای گردشگری تاکید کرد و افزود: یکی از برنامەهای ما برای بهرەمندی از ظرفیت‌های گردشگری کشور، تعریف کردن محورهای جدید گردشگری است.

وی بیان کرد: یکی از محورهای گردشگری کە طی چندماە اخیر در صدد توسعە آن هستیم، محور غرب کشور است.

شالبافیان اضافە کرد: محورهای غرب از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری برخوردار است و نە تنها در بحث گردشگری کە در بحث دسترسی بە بازارهای متنوع حائز اهمیت است.

وی ادامە داد: یکی از چالش‌های ما در بحث گردشگری، معرفی و تبلیغات ناکافی برای این محورها و استان‌های غربی کشور بودە است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور با یک چالش جدی مواجە هستیم و در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در خارج از کشور نیز باید کارها و اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در کنار هم قرار گرفتن‌ استان‌های محور غربی سبب هم‌افزایی آنان و بە هم پیوستگی و توسعە زیرساخت‌ها می‌شود.

شالبافیان تصریح کرد: قرارگیری منقطە هورامان در بین دو استان کردستان و کرمانشاە سبب هم‌افزایی این دو استان خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفتە در راستای معرفی جاذبەهای گردشگری ایران در خارج از کشور افزود: از جملە این اقدامات می‌توان بە استفادە از ظرفیت‌های دانشجویی، کانون‌های دانشجویی گردشگری، استفادە از ظرفیت‌ شرکت‌های فعال در حوزە گردشگری اشارە کرد

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *