هتل‌ها

هتل‌ها در نوروز افزایش قیمت ندارند

رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان این که هتل‌های استان در نوروز افزایش قیمتی نداشته‌اند، گران بودن سفر به یزد را تنها تبلیغات سوء فضای مجازی خواند.

«سید امیر ناصر طباطبایی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی کامل مراکز اقامتی مجاز استان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی، گفت: آخرین افزایش نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز در یزد مربوط به مهرماه بوده است و هیچ افزایش قیمتی برای شب عید نداریم و مطالب منتشر شده مبنی برای گران بودن سفر به یزد یا هزینه‌های هتلها، تنها تبلیغات سوء فضای مجازی است.

وی با توصیه به پرهیز مسافران از اقامت در اماکن غیرمجاز، خاطرنشان کرد: قطعاً اخذ هزینه‌های گزاف توسط مراکز اقامتی غیرمجاز یا از سوی آژانس‌های مسافرتی، ارتباطی با جامعه هتلداران ندارد ولی در عین حال، میراث فرهنگی با همکاری جامعه هتلداران استان با صدور مجوز موقت برای خانه‌های مسافر تلاش دارد تا تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اقامتی و پذیرایی استان را برای استقبال از مسافران نوروزی مهیا کند.

طباطبایی در ادامه اعلام کرد: هم‌اکنون استان یزد دارای ۵۷ هتل با ظرفیت ۳۸۳۵ تخت، ۱۹ بومگردی با ظرفیت ۷۶۲ تخت، تعداد ۱۵۸ بوم گردی با ظرفیت ۲۹۱۵ تخت، ۴۳ اقامتگاه سنتی با ۱۴۲۳ تخت، ۱۳۸ خانه مسافر با تعداد ۱۴۲۴ تخت، یک هتل آپارتمان با ظرفیت  ۹۰ تخت و دو متل با تعداد ۸۶ تخت است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، استان از ۶۳ پذیرایی سنتی و ۳۹ پذیرایی بین راهی، همچنین ۱۰ مجتمع بین راهی، هشت کمپ کویری، شش مجتمع گردشگری و سه مجتمع تفریحی سرگرمی و نیز ۱۱۳ دفتر خدمات گردشگری برخوردار است.

رئیس جامعه هتلداران یزد در پایان گفت: مجموعه‌ی دستگاه‌های استان و شهر میراث جهانی یزد در تلاش هستند تا پس از دو سال شرایط حاد کرونایی در کشور که سفرهای نوروزی را عملاً با تعطیلی مواجه کرده بود، ضمن رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی، تمهیدات لازم را برای سفری ایمن، شاد و خاطره‌انگیزی برای مهمانان و گردشگران نوروزی یزد فراهم کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *