بلیت

هیچ شرکتی اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سفرهای دریایی افزود: جابه جایی ۶ میلیون نفر در بنادر شمالی و جنوبی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری سفرهای نوروزی با اشاره به ناوگان تجهیز شده در بخش جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی اظهار داشت: در ایام نوروز ١۴ هزار و ۴٠٠ دستگاه اتوبوس و ٣٠ هزار دستگاه کرایه سواری آماده انجام سفرهای نوروزی در سطح کشور است.

وی افزود: در روز ٢٢۵ رام قطار خدمات به مسافران ارایه می دهند که روزانه ١٠۶ هزار و ٨٠٣ صندلی قطار برای مسافران پیش بینی شده که در ٢٠ روز به ٢ میلیون و ١٣۶ هزار و ١۶٠ صندلی قطار در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ایام نوروز ١۴ هزار و ٧٠١ پرواز داخلی مجوز داده شده، ادامه داد: برای پرواز های خارجی به ٣٠۵٠ پرواز شرکت داخلی و ١٣۵۶ پرواز شرکت خارجی مجوز داده شده است که در تمام سفرهای خارجی باید مسافران PCR منفی تهیه کنند.

افندی زاده گفت: برای پروازهای داخلی در ایام نوروز  ٢۵ هزار و ٨٣۵ صندلی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سفرهای دریایی افزود: جابه جایی ۶ میلیون نفر در بنادر شمالی و جنوبی پیش بینی شده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه بر کنترل قیمت‌های بلیت ها به شدت دقت داریم ، گفت: قیمت بلیت در شقوق مختلف حمل و نقل مشخص شده و هیچ شرکتی اجازه افزایش قیمت بلیت بیشتر از مصوبات ندارد .

معاون حمل و نقل تاکید کرد: اگر ایرلاینی بلیت مسیری را بالاتر از دامنه قیمت بفروشد سازمان هواپیمایی با آن به شدت برخورد خواهد کرد .

وی گفت: اتوبوس‌ها مکلف بودند تا ۵٠ درصد بلیت خود را به صورت اینترنتی بفروشند و ۵٠ درصد مابقی مانده باید در اختیار مسافرانی باشد که به صورت حضوری برای دریافت بلیت مراجعه می کنند.

افندی زاده با بیان اینکه برای نوروز امسال برای تمام کشورهای همسایه به جز ترکمنستان امکان سفر زمینی وجود دارد، گفت: مسافران توجه داشته باشند که برای سفر خارجی باید دو دوز واکسن و PCR منفی داشته باشند.

وی درباره کاهش تردد قطار در ایام نوروز امسال گفت: ما به دنبال ایجاد ایمنی در سفرهای هموطنان هستیم و یکی از دلایل کاهش قطار کمبود لوکوموتیو است البته تامین ٩٠٠ لوکوموتیو را در سه سال در دستور کارداریم که ١۵٠ دستگاه آن توسط مپنا خریده و مابقی وارد خواهد شد .

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *