باغ فین

حمام باغ فین در نوروز تعطیل است

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از تعطیلی حمام مجموعه باغ فین در ایام نوروز خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان و به منظور پیشگیری از افزایش شیوع کرونا حمام تاریخی فین کاشان، به علت سقف کوتاه و فضای محدود در ایام نوروز تعطیل خواهد بود.

وی افزود: کاشان با وجود بناهای شاخصی مثل باغ فین، موزه ملی، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی طباطبایی و بروجردی، حمام سلطان امیر احمد، مسجد و مدرسه آقابزرگ، بازار تاریخی کاشان و بقعه شاهزاده ابراهیم فین آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به استقرار ۵۵ راهنمای گردشگری در بناهای تاریخی کاشان، گفت: راهنمایانی که آموزش‌های لازم را در خصوص معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منطقه فرهنگی کاشان دیده‌اند در راستای ارتقای سطح اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی در دو نوبت کاری آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.

دبیر ستادهماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان، تصریح کرد: حدود هفتصد خانه تاریخی در شهر کاشان شناسایی شده که ۱۱۲ باب از آنها در فهرست میراث ملی ثبت شده است و این شهر به شهر خانه‌های تاریخی شهرت دارد.

سرمدیان افزود: منطقه فرهنگی کاشان با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی آن و جاذبه‌های متنوع در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی در هر نقطه آن یکی از مقاصد اصلی گردشگری در طول سال به ویژه تعطیلات عید نوروز است.

وی گفت: ۳۵ نفر از این راهنمایان در بناهای تحت پوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان و بقیه نیز در بناهای تحت پوشش شهرداری کاشان مشغول فعالیت هستند.

همچنین رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در راستای معرفی کهن دیار فرهنگ و هنر، گردشگران و شهروندان میهمان جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان خواهند شد.

محمد حسین واحدیان اظهار کرد: با هدف میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی، امیدواریم برنامه‌های سازمان در قالب برگزاری این جشنواره علاوه بر شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی در گردشگران و با توجه به محله محور بودن تعدادی از برنامه‌ها، شاهد نقش پررنگ مردم در مدیریت شهری و تحول در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: معرفی و پاسداشت آداب و رسوم نوروز باستانی، معرفی هویت تاریخی و فرهنگی منطقه کاشان و آشنایی گردشگران و شهروندان با میراث ناملموس از اهداف برگزاری برنامه‌های این جشنواره است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، گفت: جشن بهار جان‌ها، شاد پیمایی بهار محله، تور بافت گردی، قطار گردشگری، برنامه ورزشی در مسیر تندرستی، پیک شهروندی کاشان شناسی با محوریت آشنایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با هویت فرهنگی اجتماعی کاشان و ویژه برنامه کاشان ۱۲۵۰ از جمله برنامه‌های نوروزی در کاشان است.

واحدیان افزود: بخشی از برنامه‌های نوروزی در قالب فضاسازی شهر به معرفی مفاخر و مشاهیر کاشان و از جمله معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان میراث ناملموس کاشان اختصاص داده شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *