چشمه سورت

چشمه سورت ظرفیتی مهم برای ثبت جهانی است

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران چشمه سورت را یک ظرفیت مهم برای ثبت در فهرست میراث‌جهانی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید از چشمه باداب سورت و وجود چند چشمه آب شور، آب گازدار در باداب‌سورت افزود: این جاذبه طبیعی با ۸ چشمه پس از دماوند، دومین اثر طبیعی ثبت شده کشور است.

ایزدی درباره احیای باداب‌سورت گفت: در گذشته گردشگران و مردم بومی برای آب‌درمانی یا بهره‌برداری از آب چشمه از آن استفاده می‌کردند، اما در مدیریت جدید و فعال بخش خصوصی و با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاری آب منطقه‌ای شاهد تغییرات امیدوارکننده‌ای بوده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: امکانات خوبی از قبیل به‌روزرسانی اینترنت منطقه به 4G و کاشت بیش از ۸ هزار نهال در منطقه و همچنین امکانات خدماتی مانند سطل زباله، بوفه‌ی غذا و خوراکی، ساخت و جداسازی سرویس‌های بهداشتی، راه‌اندازی باجه بلیت‌فروشی، احداث دروازه‌های ورودی برای پیشگیری از ورود خودرو مسافران، احداث پلکان در مسیر پیاده‌روی و حضور ۲۴ ساعته گروه حفاظت از مهم‌ترین اقدام‌های یک سال اخیر است.

ایزدی گفت: در بازدید از چشمه سورت شهرستان ساری از گردشگران تفاوت شرایط قبلی و فعلی را جویا شدم و خوشبختانه شرایط خوبی است و مجموع نظرات نسبت به این واگذاری مثبت بوده و این اقدامات ما را به ثبت جهانی این ظرفیت نزدیک خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *