اسکله های گردشگری

تعطیلی اسکله‌های گردشگری در قشم | مسافران تجمع نکنند

شرایط نامساعد جوی و دریایی باعث تعطیلی اسکله های گردشگری در جزیره قشم شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اشتری رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در محدوده جزیره هنگام، اسکله های گردشگری کندالو و شیب دراز برای تردد به این جزیره از ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امروز شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ به طور کامل تعطیل است.

اشتری افزود: با توجه به شرایط یادشده پایش دریا به صورت مستمر انجام می‌گیرد و در صورت فراهم شدن شرایط، این اسکله‌ها فعال می‌شود.

وی از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به جزیره زیبای قشم خواست تا در اسکله های گردشگری شیب دراز و کندالو تجمع نکنند.

پیش از این نیز محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با هشدار زودهنگام هواشناسی دریایی – سطح نارنجی اعلام کرده بود: از عصر شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ با شروع وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز، مناطق دریایی قشم، هنگام و لارک بتدریج مواج و متلاطم می شود.

وی با توصیف سامانه وزرش باد و مواج شدن دریا، افزوده بود: با شدت گرفتن وزش باد در عصر و شب یکشنبه و دوشنبه (هفتم و هشتم فروردین ۱۴۰۱) و با شدت کمتر در روز سه شنبه(نهم فروردین) دریا در محدوده سواحل و جزایر متلاطم و طوفانی می شود.

وی توضیح داده بود: توصیه می شود طی این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریای خودداری کنند و برای شناورهای نیمه سنگین و مسافری تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرده بود: همچنین با توجه به شدت وزش باد و تندباد لحظه ای احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دیدافقی مورد انتظار است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *