گردشگری

نهضت سرمایه گذاری گردشگری در فارس ایجاد شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد که نهضت سرمایه‌گذاری باید در استان راه بیفتد و لازم است با تعامل بخش خصوصی در حوزه شهری و برون شهری اتفاقات خوبی رقم زده شود.

محمد فرخ‌زاده شنبه ۱۳ فروردین در آیین افتتاح مجتمع خدمات رفاهی گل‌دشت مهر بوانات با اشاره به پیش‌بینی ورود قابل توجه مسافران نوروزی و برگزاری کارگروه‌های ۱۳ گانه ستاد هماهنگی تسهیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ضروری، اهتمام ویژه و تلاش مجدانه، خدمات مطلوبی به میهمانان نوروزی ارائه شد.

او اضافه کرد: گردشگری سومین صنعت درآمدزا و صنعتی پاک محسوب می‌شود لذا در این راستا برای بهره‌وری بیشتر از این صنعت باید نگاه دانش‌بنیان به آن داشته باشیم.

معاون استاندار با تاکید بر جهت دهی اقتصاد استان از بخش کشاورزی به گردشگری به دلیل کمبود منابع آبی موجود، تبیین کرد: جمعیت ۱.۶ میلیارد نفری مسلمانان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان و سرعت رشد جابجایی گردشگران مسلمان ایجاب می کند تا از ظرفیت های مناسب گردشگری حلال و اسلامی در جهت رشد  گردشگری بهره ببریم.

معاون گردشگری استانداری فارس ایجاد درآمد پایدار را عامل مهمی در توسعه روستاها، کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها دانست و افزود: روستاهای ما صرفا ذخیره گاهی به جهت تولیدات کشاورزی نیست، به همین روی اگر روستائیان به سمت گردشگری روی آورند به طور یقین با این روش می‌توانند درآمد پایداری را برای خود و روستا به ارمغان آورند.

فرخ‌زاده ضمن تصریح تمرکز بر اتمام طرح‌های گردشگری نیمه تمام، متوقف شده در استان خاطرنشان کرد: نهضت سرمایه‌گذاری باید در استان راه بیفتد و لازم است با تعامل بخش خصوصی در حوزه شهری و برون شهری اتفاقات خوبی رقم زده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در پایان افزود: با مدیریت منسجم و متمرکز و با اتکا بر ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و منابع موجود می توانیم تحرک مناسبی به خدمات گردشگری در سطح استان ببخشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *