دبی

10 غذای خیابانی در دبی

غذاهای عربی یکی از پر طرفدارترین غذاهای جهان به شمار می آید و چه جایی بهتر از دبی که ترکیبی از فرهنگ ها و غذاهای متفاوت است.دبی به دلیل معماری باشکوه و شکستن رکوردهای جهانی در رویدادهای مختلف مشهور است اما این شهر بین المللی خیابان های شگفت انگیزی هم دارد.غذاهای خیابانی دبی برای هر مسافری از هر جای دنیا جذاب است.همانطور که قبلا گفته شد آشپزی اماراتی ترکیبی از غذاهای متفاوتی مانند غذاهای خاورمیانه یا آسیایی است بنابراین غذاهای خیابانی در دبی شامل غذاهایی از سرتاسر جهان است.غذاها اغلب از ترکیباتی شامل گوشت (مرغ،بوقلمون و شتر برای مناسبت های خاص) غلات و لبنیات می باشد.از طرفی ادویه های مصرفی شامل زعفران،هل،زردچوبه و آویشن می باشد.

در زیر تعدادی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در دبی آورده شده است:

شاورما Shawarma

شاورماهایی که در خیابان های دبی درست می شوند به هیچ وجه قابل مقایسه با هر شاورمایی که تا کنون در اغذیه فروشی های دیگر امتحان کرده اید نیست.شاورما یک غذای غیر گیاهی است که تکه های مرغ،بره یا گوشت گاو (به سفارش دلخواه شما) در نانی نرم پیچیده می شود.این ترکیب با سبزیجات تازه،پیاز وسس های مختلف مزه دار می شود و به غذایی فوق العاده خوشمزه تبدیل می شود.

قیمت تقریبی:6 تا 10 درهم

ساندویچ شیش طاووق Shish Tawouk Sandwich

یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی دبی که بسیاری از گردشگران آن را کشف کرده و طرفدار پر و پاقرص آن شده اند. ساندویچ شیش طاووق در میان مردم محلی نیز محبوب است و به راحتی در اغذیه فروشی های خاورمیانه ای یافت می شود.شیش طاووق نیز گیاهی نیست و با تکه های نازک مرغ که در نان پیچیده شده درست می شود.این ساندویچ پر از ادویه ،سبزیجات و ترشیجات بوده که ترکیبی بی نظیر از طعم تند و خوش خوراک را می دهد.

قیمت حدودی:10 تا 115 درهم

رول چیپس عمانی Oman Chips Roll

چیپس عمانی یکی از خوراک های محبوب و محلی است که در تمامی خیابان های امارات و شهر دبی یافت می شود و بخش ملموسی از دوران کودکی هر کس است.جدای از فروشگاه های محلی،سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها،بوفه های هر مدرسه ای این چیپس ها را به درخواست دانش آموزان و حتی معلم ها به فروش می رسانند.بنابراین رول چیپس عمانی می تواند غذایی جذاب برای بچه ها باشد.این غذا به صورت یک رول ساده با لایه های پنیر پخش شده و چیپس های له شده است.رول چیپس عمانی یک خوراک عالی برای سفرهای جاده ای طولانی و یک وعده غذایی سبک برای مردم محلی دبی است.

قیمت حدودی:3 تا 5 درهم

هریس Harees

هریس یک غذای عربی است که از گندم و گوشت تهیه می شود.از آنجایی که هریس یک غذای محبوب میان مردم محلی و گردشگران است،انواع متفاوتی از آن در مناطق مختلف شهر دبی پیدا می شود.مردم کشورهای مختلف بسته به ذائقه شان ادویه های متفاوتی به هریس اضافه می کنند.هریس بیشتر در ماه رمضان،عید فطر و مراسم عروسی عربی مرسوم است.

قمیت حدودی:20 درهم

سمبوسه Samboosa

سمبوسه یک خوراک معروف هندی است که برای یک میان وعده سریع، ایده آل است.سمبوسه ورقه های نازک خمیری است که با انواع مختلف گوشت،سبزیجات و ادویه های متنوع پر می شود.سمبوسه یک غذای خیابانی محبوب در دبی و هند است.

قیمت حدودی:15 درهم

دبی

مناقیش Manakish

مناقیش یک غذای محبوب لبنانی است که معمولا برای وعده صبحانه سرو می شود.مناقیش نانی است که با پنیر پر می شود و سپس در فر پخته می شود.همچنین می توان هرگونه سبزی،گوشت،روغن و یا ادویه را به آن اضافه کرد.

قیمت حدودی:15 تا 30 درهم

لگیمات Luqaimat

لگیمات یک دسر اماراتی محبوب بین ساکنان دبی و گردشگران است.لگیمات تقریبا مشابه بامیه است.توپ های خمیری ترد سرخ شده که داخل آن بسیار نرم است.یک بشقاب لگیمات با شربت خرما یا عسل سرو می شود تا طعم آن ها را شیرین تر کند.

قیمت حدودی:10 تا 30 درهم

کرک Karak

کرک نوشیدنی ملی دبی است و می توان آن را با قیمتی در حدود 1 درهم در هر مغازه ای خریداری کرد.کرک عموما در لیوان های کاغذی سرو می شود و مقدار کمی دارد.معمولا این نوشیدنی با یک دونات،قطعه ای کیک یا هر شیرینی دیگری در کنار آن میل می شود.

قیمت حدودی:7 درهم

فلافل Falafel

اگر شاورما غذای خیابانی مورد علاقه هر غیر گیاه خواری است،فلافل یک جایگزین بسیار مناسب برای گیاه خواران است.هنگامی که فلافل در نان با سبزیجات و سس های مختلف پیچیده می شود ترکیب خوش طعمی را تولید می کند که همین باعث شده یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در دبی محسوب شود.

قیمت حدودی:6 تا 30 درهم

کنافه Knafeh

بعد از تمام طعم ها،ادویه ها و غذاهای اصلی،نوبت به دسر می رسد و چه دسری بهتر از کنافه که به ملکه دسرها معروف است.کنافه تقریبا در هر کافه خاورمیانه ای سرو می شود.کنافه از پنیر تهیه شده و لایه رویی آن شامل شربت گلاب است و در کنار هم خوش طعم ترین و مطبوع ترین دسری است که می توان تصور کرد.

قیمت حدودی:20 تا 25 درهم

دبی

 

مقالات مشابه :

10 تا از بهترین غذاهای خیابانی استانبول

معرفی 10 غذای سنتی کشور بلغارستان

تا حالا «چکدرمه» خورده اید؟ / مراقب انگشتان خود باشید

گردشگری غذا در گلستان، ظرفیتی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی

اوروج آچدی با طعم فرنی، زینت شب‌های رمضان در اردبیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *