اصفهان 

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از تعطیلی تمامی بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین برخی از مناطق نمونه گردشگری استان همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰ واحد اقامتی به‌ویژه اقامتگاه‌های بومگردی به صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده خدمات‌رسانی به گردشگران هستند.

فریدون اللهیاری اعلام کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اکثر آیین‌های ماه محرم در عزای شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و عمدتا توسط مردم بومی همان منطقه صورت می ‌پذیرد. از این رو بسیاری از روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری استان همچون روستای تاریخی ابیانه از پذیرش گردشگر در این ایام معذورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، وی ادامه داد: در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در اختیار این اداره کل تعطیل است اما بیش از ۶۰۰ واحد اقامتی به‌ویژه اقامتگاه‌های بومگردی به صورت محدود وبا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده خدمات‌رسانی به گردشگران هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به شروع ماه شهریور و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گفت: طی این ایام کارشناسان نظارت معاونت گردشگری اداره کل همراه با کارشناسان بهداشتی از بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد گردشگری این استان بازدید به عمل آورده و بر فعالیت‌های آنان به ویژه از منظر بهداشتی نظارت می‌کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *