اصفهان

تجلیل از آن‌ها که نیمۀ پنهان اصفهان را دیدند

جشنوارۀ «نیمه پنهان» که فراخوان نخستین دورۀ آن، دی‌ماه سال گذشته با هدف جلب‌توجه مسئولان و شهروندان به آن دسته از آثار تاریخی اصفهان که نیازمند رسیدگی هستند منتشر شده بود، اوایل مردادماه با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان، به کار خود پایان می‌دهد.

وحید مؤمن زاده، دبیر این جشنواره به ایسنا می‌گوید: اغلب جشنواره‌هایی که با موضوع بناهای تاریخی برگزار می‌شود، خواستار تولید تصاویری کارت‌پستالی از آن‌هاست است اما اگر واقع‌بین باشیم، باید نیمۀ پنهان این بناها را هم ببینیم.

او ادامه می‌دهد: میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان، میراثی ارزشمند است و حفظ آن بر تمام شهروندان واجب و ضروری اما متأسفانه سالانه و ماهانه و روزانه، شاهد شنیدن اخباری هستیم که به موضوع تخریب یک بنا یا نقض حریم آن می‌پردازند و اگر همۀ نگاه‌ها به سمت همان تصویر کارت‌پستالی باشد، دیر یا زود زیبایی‌های اصفهان را از دست خواهیم داد.

دبیر جشنواره عکس «نیمۀ پنهان» تصریح می‌کند: از آنجا که حفاظت از این آثار وظیفه تک‌تک شهروندان است و آگاهی‌رسانی نسبت به این وظیفه امری لازم، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی ورزشی سپاهان اقدام به نشر فراخوان این جشنواره کرد و ۱۲۸۰ اثر تا اتمام مهلت در نظر گرفته‌شده،به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مؤمن زاده می‌گوید: پس از انجام داوری،  ۴۹ اثر در بخش نمایشگاه چاپی و ۵۸ اثر برای بخش نمایشگاه دیجیتال پذیرفته شد اما چون یکی از شرکت کنندگان به نام «زینب متقی» هیچ راه ارتباطی‌ای در اختیار ما قرار نداده بود در این مرحله حذف شد و در نهایت، ۱۰۶ اثر را در کتاب جشنواره به چاپ رساندیم.

او یادآور می‌شود: چاپ کتاب آثار برگزیده و همچنین اهدای تندیس به برگزیدگان در ابتدا دیده نشده بود اما با همراهی علی معینی توانستیم این امکان را فراهم کنیم و اگر رضا نوربختیار، عکاس باسابقه و خوش‌نام اصفهان در ایران حضور داشت، در آیین اختتامیه بزرگداشتی را نیز برای این هنرمند برگزار می‌کردیم.

دبیر جشنواره عکس «نیمه پنهان» خبر می‌دهد: آیین رونمایی از کتاب جشنواره، هم‌زمان با مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان، ششم مردادماه، هم‌زمان با عید غدیر خم رأس ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های شهر رؤیاهای شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *