آغاز فعالیت مثلث طلایی گردشگری ایران

با منعقد شدن تفاهم‌نامۀ «طلایه‌داران گردشگری ایران»، این مثلث، با حضور شهرهای یزد، شیراز و اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد.

به‌منظور گسترش و تقویت حوزه‌های گردشگری، علمی و پژوهشی بین شهرهای اصفهان، شیراز و یزد و با عنایت به وجه مشترک گردشگری فرهنگی و تاریخی میان آن‌ها، تلاشی مستمر در خصوص ارتقای هرچه بیشتر سطح همکاری به‌منظور گسترش تبادلات مرتبط با رونق گردشگری و همچنین اعتلای فرهنگی و هویت این سرزمین و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی و تاریخی این کانون به جهانیان انجام‌شده است.

بهمن‌ماه ۱۳۹۸ هم‌زمان با چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تفاهم‌نامه همکاری گردشگری طلایه‌داران گردشگری ایران بین معاونان و روسای سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های شهر اصفهان، شیراز و یزد در شهر یزد منعقد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دراین‌باره گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه بسیار ارزشمند است چون شهر موجودی زنده است که در فرآیند مدنی رشد و توسعه پیدا می‌کند.

محمد عیدی ادامه داد: باید با شهر مانند موجودی زنده برخورد کرد چون رفتارهای دوگانه شهرها را اذیت می‌کند و تبعاتش دامن‌گیر شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران توسعه پایدار و فرهنگی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد، افزود: باید با توجه به این دو رهیافت جهان شهرهایی شامل اصفهان شیراز، تبریز، کرمان، یزد به کانون‌های میان فرهنگی تبدیل شوند و برای اینکه به توسعه پایدار و کانون میان فرهنگی رسید باید به سراغ شهرهای فرهنگی رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جهان شهرهایی که کانون میان فرهنگی محسوب می‌شوند با کشورهای دیگر در تماس بوده‌اند.

عیدی با توضیح شهر فرهنگی گفت: شهری فرهنگی است که زیست پذیر و معناگرا باشد و شهری که پاسخ شهروندان را داد زیست پذیر است.

وی با بیان اهمیت افزایش رونق گردشگری در کشور اظهار کرد: ازجمله فرآیندهای رونق حوزه گردشگری، دموکراتیزه کردن و مدنی کردن گردشگری است که باید هرچه زودتر به آن کمک شود.

طلایه‌داران گردشگری ایران، سه کانون مهم فرهنگی و تاریخی و هویتی این سرزمین یعنی اصفهان، شیراز و  یزد هستند. این سه محور، با در برگرفتن تعداد فراوان آثار تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی خود در طول تاریخ، جایگاه مهم و برجسته‌ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته‌اند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *