در انتخاب تورمسافرتی نوروز به‌چه نکاتی باید توجه‌کنیم؟

با شروع نیمه دوم بهمن ماه کم کم بوی بهار و تدارک نوروز در بازار و بویژه آژانس های گردشگری احساس می شود و همه دست اندرکاران این صنعت در تکاپو برای ارائه خدمات مسافرتی, پیشنهادات متنوعی را برای مسافرین آماده و ارائه می کنند. نکته ای که نباید از آن غافل شد انتخاب صحیح مقصد ,شرکت مسافرتی و بسته سفر مناسب برای تعطیلات سال نو است.

در کشور ما متاسفانه چند سالی است تور های بدون برنامه و انفرادی بعنوان تور یا بسته سفر معمول شده و در مقصد و در طول سفر مشکلات فراوانی را برای هموطنان ایجاد می کند.

سفرهای بی برنامه و بی هدف هیچ دستاوردی به غیر از خستگی مفرط شخص و خانواده – هزینه های اضافی تاکسی (در اکثر موارد زیاد و چند برابر پرداخت کردن هزینه)– از دست دادن زمان سفر – در بسیاری از موارد گرفتار شدن در دام کلاهبرداران حرفه ای که در همه کشورها در کمین گردشگران نا آشنای خارجی هستند و مورد سرقت قرار گرفتن پول و اشیای قیمتی آنان ندارد.

درتورهای انفرادی و بدون برنامه که معمولا جهت کم نشان دادن هزینه سفر,با هتل های بی کیفیت و خارج شهر ,و بدون برنامه سفر عرضه می شوند, گشتهای  شهری روزانه در مقصد به صورت دلاری به مسافرین فروخته می شوند. در انتهای سفر نیز مسافرمتوجه چند برابر هزینه خود در قبال یک تور نصف و نیمه می شود.

در انتخاب بسته سفر باید بیش از قیمت به کیفیت تور, اجرا کننده و مشخصات تور دقت کنیم.

تور مسافرتی یا بسته سفر که توسط هر شرکت مسافرتی ارائه می شود باید شامل یک برنامه دقیق و کامل برای طول مدت سفر باشد. و مسافرهیچ دغدغه ای نداشته و بتواند از سفر خود حداکثر بهره و لذت را ببرد.

مهمترین شاخص های یک تور خوب به شرح ذیل می باشد:

1- انتخاب دقیق و مناسب زمان و مقصد سفر ,بویژه برای تعطیلات نوروز

2- انتخاب وسیله مناسب سفر

3- ارائه بهترین هتل و محل اقامت از نظر کیفیت و موقعیت و قیمت

4- برنامه ریزی دقیق برای بازدید از مناطق گردشگری و جاذبه ها درطول سفر

5-  آشنایی کامل برنامه ریز و مجری سفر با فرهنگ و قوانین مقصد گردشگری

در تعطیلات سال نو و از بین کشورهایی که رفتار مناسب و شایسته ای با ایرانیان دارند و برای سفر به آنها نیازی به ویزا نیست و درحالی که اکثر کشورهای همسایه هوای سردی را تجربه می کنند مالزی در نزدیکی خط استوا بهترین انتخاب می باشد.

منبع:تابناک

سفر به مالزی در ‏نوروز امسال باسفر‌های مثلث طلایی ‏

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *