سفر در نوروز

داشتن گواهی PCR و کارت واکسن؛ شرط سفر در نوروز

داشتن گواهی PCR منفی و کارت واکسن، دو شرط سفر در نوروز است که ظهر امروز (۹ اسفندماه) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان مطرح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ظهر امروز (۸ اسفندماه) در این جلسه با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد کرونا، مقرر شده است انجام سفر برای شهروندان با شروطی انجام شود، گفت: یکی از این شروط داشتن کارت واکسن و دریافت حداقل دو دُز و اکسن و شرط دوم نیز گواهی PCR منفی است تا هم‌وطنان بتوانند در شرایط ایده‌ال و بدون دغدغه به مسافرت بروند.

سیدمحمد شعاعی با تاکید بر اینکه مسافران نوروزی به هنگام استفاده از خدمات عمومی حتماً باید کارت واکسیناسیون و یا گواهی PCR منفی خود را ارائه داده و ارائه‌دهندگان این خدمات نیز باید نسبت به دریافت این موارد اقدام کنند، افزود: پیشنهاد می‌کنیم یکی از اقداماتی که می‌توان در ایام نوروز انجام داد، استقرار مکان‌هایی در مبادی ورودی شهر و مجهز کردن این مکان‌ها به تب‌سنج است.

وی، لکه‌گیری راه‌های اصلی را از ضروریات امروز برای میزبانی شایسته از مسافران دانست و تصریح کرد: در صورت انجام حفاری و عملیات عمرانی نیز اگر این موارد جنبه توسعه‌ای داشته باشد، باید متوقف شود، در غیر این صورت می‌توان با اطلاع‌رسانی قبلی و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مسافران و گردشگران انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق خدمات کشیک در این ایام تاکید و خاطرنشان کرد: جای خالی کمیته اجتماعی در بین کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خالی است، به همین خاطر برای ایجاد نشاط واقعی در بین مردم استان و انجام سفرهای پرنشاط نوروزی، این کمیته نیز باید به نوبه خود فعال بوده و برنامه بدهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با یادآوری اینکه شرایط کشور طی دو سال اخیر به گونه‌ای بود که امکان سفر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وجود نداشت، ادامه داد: زنجان جزو استان‌هایی است که به  لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسافرانو نوروزی باشد.

امیر ارجمند با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر نوروز از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده دایر خواهد بود، اظهار کرد: انتظار ما از فرمانداران این است که ستاد شهرستانی را نیز در شهرستان‌ها تشکیل دهند. رویکرد امسال ستاد اجرایی خدمات سفر، حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده، ایجاد نشاط اجتماعی و نیز هدایت سفر به مناطق ایمن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است امسال هم نسبت به دایر کردن بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی اقدام کنیم که در این راستا می‌توانیم به صورت مشارکتی این بازارچه‌ها را در شهرهای استان دایر کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *