کشف اثری در اتریش که بیش از 500 سال قدمت دارد

کلیسا جامع سنت استفان در شهر وین اتریش ، از جمله آثار فرهنگی ارزشمند این شهر است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. حال کشف جدیدی در دیوارهای این کلیسا انجام شده که مربوط به سال 1505 میلادی است.
بخشی از این کلیسا به‌عنوان فروشگاه هدایای کلیسای جامع فعالیت می‌کند که در بالا آن دیوارهای رواق گچبری وجود دارد. در این دیواره‌ها گچبری‌های قدیمی به چشم می‌خورد که از ارزش تاریخی و میراثی بالایی برخوردارند. حال در این بخش یک دیواری وجود دارد که از چشم‌ها پنهان مانده و نقاشی بر روی آن نمایان نبوده است. اما هم‌اکنون تیم تحقیقاتی این کلیسا موفق شدند این نقاشی قدیمی را کشف کنند و به قدمت 515 ساله آن پی ببرند.

کارشناسان مربوطه پس از بررسی‌های انجام شده، اعلام کرده‌اند که این نقاشی توسط دستان آلبرت دورِر کشیده شده که بسیار ارزشمند است. این نقاشی که به‌نظر می‌رسد بعد سه‌گانه‌ای داشته باشد، سنت کاترین و سنت مارگارت را به تصویر می‌کشد که بسیار ظریف و هنرمندانه نمایان شده است.

این کارشناسان معتقدند که این نقاشی ارزشمند در سال 1505 میلادی کشیده شده و به دلیل ظرافت در نوع خطوط و اجرای تخصصی، این چنین چشم‌نوازی می‌کند. کیفیت طراحی در این نقاشی به‌اندازه‌ای بالاست که با گذر 515 سال، هنوز بافت اصلی خود را حفظ کرده و نمایش قدرتمندی دارد. تنها برخی از رنگ‌های کار شده بر روی این نقاشی از بین رفته یا کمرنگ شده‌اند و می‌توان طرح اصلی را به‌خوبی در آن مشاهده کرده و از آن لذت برد. البته بید یادآور شد که همچنان بررسی‌ها بر روی این نقاشی ادامه خواهد داشت، چراکه کارشناسان معتقدند که داستان‌های مرموز و تاریخی در این نقاشی نهفته است و می‌بایست آن‌ها را نمایان ساخت.

برخی از کارشناسان باستان‌شناسی و میراث فرهنگی اتریش بر این باورند که کلیسای جامع سنت استفان شهر وین از بخش‌های نهفته زیادی برخوردار است و تحقیق بر روی دیواره‌ها و فضاهای مسقف زاویه‌دار آن باید ادامه داشته باشد. چراکه می‌توان آثار تاریخی و ارزشمندی در این بخش‌های مهم کلیسا یافت کرد که تا به حال دیده نشده و یا مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

منبع:تسنیم
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *