کرونا حیات دوباره به کانال‌های تاریخی ونیز بخشید

باوجود شیوع خطرناک ویروس کرونا در سراسر جهان و مشکلات جدی که گریبانگیر تمام دولت‌ها و مردم دنیا شد، اما برخی از آثار باستانی همچون کانال‌های تاریخی شهر ونیز توانستند جانی دوباره بگیرند و همچون کریستال شفافی بدرخشند.

شهر ونیز ایتالیا پُر از آبراه‌های متنوع است که بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند و یک سیستم فاضلاب برای این شهر هستند. هرآنچه در شهر ونیز وجود دارد، از ارزش تاریخی بسیار بالایی برخوردار بوده و به نوعی جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. کانال‌ها یا آبراه‌های این شهر نیز مسیر رفت‌وآمد مردم و توریست‌ها هستند که طی سال‌های گذشته به دلیل ازدحام جمعیت، رنگ پاکیزگی و شفافیت را به خود ندیده‌اند.

کرونا

حال با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، ایتالیا هم در امان نبوده و به دلیل جلوگیری از این فاجعه انسانی، مجبور به قرنطینه شهر و ممانعت از رفت‌وآمدهای غیرضروری شده است. در این میان توریست‌ها هم دیگر اجازه ورود به این شهر تاریخی را نداشته و نمی‌توانند در آبراه‌های زیبا ونیز حرکت کنند.

بنابراین تمامی این عوامل دست‌به‌دست هم داد تا شفافیت، حیات و زندگی دوباره به این کانال‌های باستانی و تاریخی بازگردد و تمام ماهی‌ها و قوهای زیبا به این آبراه‌ها بازگشته و با چشم به راحتی دیده شوند. نکته جالب توجه اینجاست که این زیبایی‌ها به اندازه‌ای چشم‌نوازی می‌کند که می‌توان در آب این کانال‌ها تصاویر ساختمان‌های قدیمی و باستانی ونیز را به راحتی مشاهده کرد و از آن‌ها لذت برد.

کرونا

کرونا

با این وجود، حامیان محیط‌زیست در ایتالیا تصمیم گرفته‌اند که پایداری پاکیزگی و درخشندگی در آبراه‌های ونیز را ارتقا بخشیده و آن را حفظ کنند. این گروه که در فیس‌بوک خود را حامی محیط‌زیست ایتالیا در زمان شیوع ویروس کرونا معرف کرده‌اند، موفق شدند حامیان زیادی را جمع کرده و با شعار «سرانجام طبیعت فضاهای خود را پس می‌گیرد» به کار خود ادامه دهند. اعضای این گروه معتقدند که در این شرایط وقت آن رسیده که مردم زیبایی واقعی را در این شهر تاریخی ببیند و آن را لمس کنند تا از این طریق بتوانیم برای همیشه نسبت به طبیعت و همنوعان خود مسئولیت‌پذیر بوده و به آن‌ها احترام بگذاریم.

کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *