حوزه گردشگری برای تحقق شعار سال ۹۹ چه برنامه‌ای دارد؟

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور گفت: قبل از جهش تولید باید به اصل آن برای شکوفایی اقتصادی فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال جهش تولید نام گذاری کردند؛ بنابراین همه‌ تولیدکنندگان در تمامی زمینه‌ها سعی می‌کنند که امسال تولید متفاوتی را تجربه کنند و در این میان نقش صنعت گردشگری کم نیست و این صنعت هم به نوبه‌ خود تاثیر فراوانی در میزان تولیدات کشوری دارد.

در حال حاضر باتوجه به شرایط کرونایی کشور و تاکید مسئولین برای در خانه نشینی، شرایط برای سفر و گردشگری نه تنها در کشور بلکه در جهان وجود ندارد. به همین دلیل شاید مسئولان گردشگری نگران آینده این صنعت و کسب کار خود باشند چراکه گذشته را هم به خوبی سپری نکردند و امسال هم باتوجه به این وضعیت ممکن است در ۳ ماه اول سال با این موضوع دست و پنجه نرم کنند.

اما باید نوید دهیم و امیدوار باشیم که شرایط به این شکل نخواهد ماند و صنعت گردشگری می‌تواند دوباره جان بگیرد و جهشی در زمینه تولیدات خود داشته باشد. شاید الان شرایط مناسب نباشد، اما پس از عبور از این بحران، مردم بیشتر به سراغ سفر و گردش خواهند رفت؛ یعنی باید بگوییم که تقاضا بالا می‌رود.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شعال امسال و تصمیم های صنعت گردشگری جهت تحقق آن گفت: به طور کلی قبل از جهش تولید اصل تولید مهم است یعنی اول باید محصولی تولید شود و پس از تولید بتوانیم آن را چند برابر کنیم. در سال ۹۹ دو عنصر اساسی برای جهش تولید مهم است؛ اول ایجاد تنوع در محصولات سفر و گردشگریست و دیگری تحریک تقاضاست. به طوریکه شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند با استفاده از آن با سهولت بیشتری سفر کنند.

وی افزود: ما باید بیش از پیش به تنوع در تولید محصولات گردشگری اهمیت دهیم تا بتوانیم آن‌ها را با یک جهشی به فروش برسانیم چرا که بعد از گذراندن این بحران تقاضا بسیار بالا می‌رود. برای فروش محصولات هم باید از تور‌ها و موضوعات متنوع استفاده شود و همچنین با توجه به اینکه ما یک جمعیت ۸۰ میلیونی هستیم بستر بسیار مناسبی فراهم است که خودمان تولید کننده محصولات خودمان باشیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری مطرح کرد: باتوجه به افزایش تقاضا بعد از این بحران باید سعی کنیم به درستی از پس آن برآییم. به همین دلیل از فعالان گردشگری خواهش می‌کنم به دلیل این شرایط از غافله عقب نمانند و با قدرت و قوت به راه خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: یعنی اگر حجم تقاضای سفر به ایران افزایش پیدا کند ناخوداگاه تولید افزایش پیدا می‌کند چراکه به هرحال عرضه و تقاضا رابطه‌ای تنگاتنگی باهم دارند و فعالان گردشگری نباید از ابزار‌های تبلیغاتی به خصوص استفاده از فضای مجازی چه در درون کشور و چه در بازار‌های بین المللی غافل بمانند.

لاریجانی با اشاره به اینکه جهش تولید هدف نیست، تاکید کرد: جهش تولید خود هدف نیست بلکه آثار برخواسته از آن هدف است که برای اقتصاد کشور سودمند است و ارزآوری دارد. درواقع هدف اصلی شکوفایی اقتصادی ناشی از جهش تولید است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *