شرکت‌های اینترنتی

“شرکت‌های اینترنتی” دفاتر گردشگری را به نابودی کشانده‌اند

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه گفت: فعالیت شرکت‌های اینترنتی دفاتر گردشگری را به سمت نابودی برده است.

فردین امیری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود 85 دفتر گردشگری در استان، اظهار کرد: از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و گردشگری به رکود رفته، بیش از نیمی از این دفاتر تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی دفاتر که بیش از یک ربع قرن سابقه فعالیت داشته اند و از قدیمی ترین دفاتر گردشگری کرمانشاه هستند، اکنون تعطیل شده‌اند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه افزود: علیرغم اینکه چنین شرایطی بر دفاتر گردشگری کرمانشاه حاکم شده، از سوی دیگر می بینیم اداره کل میراث فرهنگی استان برای فعالیت دفاتر جدید مجوز صادر می کند.

وی تاکید کرد: اخیرا میراث فرهنگی استان برای تاسیس شش دفتر گردشگری جدید در استان مجوز صادر کرده، درحالیکه این مسئولین می دانند نه تنها گردشگری کرمانشاه بلکه گردشگری ایران و جهان هم به دلیل شیوع کرونا در رکود به سر می برد.

امیری اضافه کرد: اگر هم دلیل این مسئولین برای صدور مجوزهای جدید، آینده نگری و رونق گردشگری در پساکرونا است، این سوال را داریم چرا این اقدام را برای همان زمان نمی گذارند و اکنون اشتغالی را بوجود می آورند که می دانند توجیه اقتصادی ندارد.

وی گفت: مخالفت خود را با صدور بی رویه مجوزهای تاسیس دفاتر گردشگری به میراث فرهنگی استان اعلام کرده ایم و این نکته را هم یادآور شده ایم که برخی از این دفاتر با هدف تورهای یک روزه و طبیعت گردی وارد این عرصه می شوند، درحالیکه مناطق گردشگرپذیر استان پاسخگوی این تعداد تورهای گردشگری نیست.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه در ادامه توسعه روزافزون شرکت های اینترنتی که در حوزه فروش بلیت هواپیما و تورهای گردشگری فعالیت دارند را از دیگر معضلات این روزهای دفاتر گردشگری دانست و افزود: فعالیت شرکت های اینترنتی همچون علی بابا، آپ، هفت هشتاد، اسنپ و … که اساسا تجاری هستند، اما این روزها وارد فعالیت های گردشگری شده اند نیز دفاتر گردشگری را به سمت نابودی برده است.

وی تاکید کرد: چنین شرکت هایی خدمات ویژه ای را جهت فروش بلیط هواپیما می گیرند، این درحالی است که این خدمات ویژه به دفاتر گردشگری داده نمی شود.

امیری افزود: در این شرایط مردم برای تهیه بلیت با قیمت پایین‌تر به سمت این شرکت های اینترنتی سوق پیدا می کنند و کمتر سراغ دفاتر گردشگری می آیند، غافل از اینکه برخی از این شرکت ها تعهدی در قبال ارائه خدمات پس از فروش آنها مانند کنسلی و … ندارند.

این فعال حوزه گردشگری یادآورشد: وقتی هر روزه گرایش مردم به این شرکت ها بیشتر می شود، دفاتر گردشگری هم علیرغم خدمات مطلوبی که ارائه می دهند، چون نمی توانند با آنها رقابت کنند بیشتر به رکود می روند و افزایش تعداد آنها توجیهی ندارد.

وی تاکید کرد: از سال 1396 که زلزله بزرگ ازگله رخ داد و بعد از آن هم وقوع سیل و بعد شیوع کرونا را داشتیم، دفاتر گردشگری کرمانشاه هر روز با یک مشکل دست و پنجه نرم کرده اند و دیگر روی خوش بازار کار را به چشم ندیده اند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *