همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با شبکه آموزش

دکتر مونسان گفت: آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری جهت آموزش مهارت در حوزه‌های صنایع دستی، میراثی و گردشگری با شبکه هفت سیما اعلام میدارم.

دکتر مونسان با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در بحران کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و جهان بیشترین آسیب اقتصادی به بخش گردشگری و مجموعه‌های مربوطه وارد شد، اما چون سلامت آحاد مردم از اولویت اول برخوردار بود در همان روز‌های اول تمام برنامه‌ها منجمله نوروزگاه‌ها به تبع آن تعطیل شد تا مردم از ایمنی سلامت بیشتری برخوردار باشند.

وی افزود: با این تصمیم تمامی موزه‌ها، سایت‌های تاریخی به دلیل جلوگیری از تجمع مردم غیر فعال شدند و تمهید جایگزین راه اندازی تور‌های مجازی بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه اشاره کرد: در بستر جدید فراهم شده اماکن و آثار باستانی که از ارزش خاصی برخوردار بوده و جزء میراث ارزشمند ایران بودند و حتی در ایام عادی هم بدلیل حفاظت و صیانت از آن‌ها امکان بازدید نبود در این تور مجازی برای عموم به نمایش گذاشته شدند.

وی برنامه‌های وزارتخانه‌ی خود را پس از کرونا ایجاد تسهیلات مناسب برای گردشگری و تحریک بازار‌های مرتبط با آن همچنین سهم خواهی برای حضور در بازار خارجی گردشگری اعلان نمود.

مونسان بیان کرد: در سطح جهان ایران دومین کشور دارای سرعت در توسعه گردشگری است به طوری که یازده میلیون دلار عایدی ارزی این صنعت بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جبران این صنعت چه اقداماتی را در نظر گرفته اید گفت: تمام تلاش این بوده تمامی مراکز گردشگری حمایت شوند و دولت مبلغ هفتاد و پنج هزار میلیارد تومان برای آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا که سهم زیادی از آن به بخش گردشگری و بازار‌های مرتبط با می‌باشد اختصاص خواهد داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نهایت بار دیگر با توجه به ظرفیت شبکه آموزش و ظرفیت بالای مهارتی این شبکه خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاری دو طرفه خوبی با شبکه و مشارکت در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی که نهایتا منجر به جهش تولید و چرخش اقتصادی سالم می‌باشد، داشته باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *