هتلداران

هتلداران به رغم شرایط کرونایی تعدیل نیرو نداشتند

بازرس جامعه هتلداران ایران گفت: هتلداران به رغم شرایط کرونایی تعدیل نیرو نداشته و سعی کردند در ایام تعطیلات حامی نیروهای بیکار شده خود باشند.

جعفر بذری هفتم اردیبهشت در جلسه بررسی مشکلات واحدهای اقامتی و گردشگری در اردبیل اظهار کرد: فعالان صنعت گردشگری از نخستین روزهای شیوع کرونا با تعطیلی کسب و کار خود و تاسیسات گردشگری سعی کردند حفظ سلامت مردم را در اولویت قرار دهند، در حالی که بسیاری از صنوف تا آخرین روزهای سال و حتی بعد از تعطیلات به رغم تاکید مسئولان فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تک تک فعالان صنعت گردشگری از راهنمایان گردشگری گرفته تا دفاتر، صاحبان رستوران‌های بین راهی و مجموعه‌های اقامتی و هتل‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی داشته‌اند.

مدیر عامل جامعه تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: راهنمایان گردشگری که به عنوان سفیران فرهنگی این صنعت عمل می‌کنند 100 درصد در این ایام بیکار شده و برای تامین مخارج روزانه خود با آسیب جدی روبرو هستند که ادامه این روند می‌تواند بزرگترین لطمه را به فعالان این بخش وارد کند.

بذری افزود: اگر این راهنمایان سراغ مشاغل دیگر بروند این سنگر خالی خواهد ماند و جذب نیرو و آموزش آنها به شکل جدید هزینه‌بر و در عین حال زمانبر خواهد بود.

وی درخواست کرد؛ فعالان صنعت گردشگری بعد از پایان شرایط کرونایی تسهیلات کم‌بهره با تنفس یک ساله دریافت کنند و برای یک سال تمام معوقات بانکی و بیمه‌ای و مالیاتی آنها مورد بخشودگی قرار گیرد.

بازرس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: در چشم‌انداز 1400 صنعت گردشگری استان صنعتی پویا و توانمند در توسعه این منطقه خواهد بود که با وضعیت پیش آمده و در صورت عدم حمایت جدی این جایگاه متزلزل خواهد شد.

بذری ادامه داد: اکثر هتلداران به رغم تعطیلی تعدیل نیرو نداشتند و در دو ماه گذشته نیز حتی یک مسافر نیز به این هتل‌ها و مراکز اقامتی وارد نشده و در این شرایط بهتر است بیمه بیکاری برای افراد شاغل در این مجموعه‌ها نیز پرداخت شود.

وی گفت: فعالان صنعت گردشگری درخواست تنفس یک ساله در پرداخت بدهی‌های خود را دارد بطوریکه پرداخت تسهیلات با نرخ سود 12 درصد نمی تواند گره مشکلات آنها را باز کند.

بذری از استاندار اردبیل خواست؛ از محل منابع فنی – اعتباری کمک ویژه‌ای به فعالان بخش گردشگری انجام دهند تا در بازگشت مجدد فعالیت‌ها در این بخش مانعی به وجود نیاید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *