اسپانیا

بازگشایی مرزهای اسپانیا از اواخر ژوئن

اسپانیا که به شدت به صنعت گردشگری وابسته است قصد دارد مرزهای خود را از اواخر ماه ژوئن بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، خوزه لوئیس آبالوس وزیر حمل و نقل اسپانیا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: در حالی که تلفات ویروس کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی با کاهش چشمگیری روبرو شده، قصد داریم از اواخر ژوئن (اواسط تیرماه) مرزها را مجددا بازگشایی کنیم.

بر اساس این گزارش، مادرید هفته گذشته سایر کشورهای اتحادیه اروپا را با اعمال قرنطینه دو هفته‌ای برای همه مسافران خارجی که قصد ورود به این کشور را دارند، شگفت زده کرده است. اسپانیا، اعلام کرده است که مرزهای خود را همچنان بسته نگه می دارد تا مانع از موج دوم شیوع ویروس کرونا شود.

وزیر حمل و نقل اسپانیا افزود: این یک اقدام موقتی است. نمی توانیم به مسافران خارجی اجازه دهیم به اسپانیا سفر کنند آن هم در شرایطی که شهروندان اسپانیایی با محدودیت شدید سفر روبرو هستند. از اواخر ژوئن فعالیت گردشگری را مجددا آغاز خواهیم کرد. امیدوارم اسپانیا را به یک کشور جذاب از نظر بهداشت و سلامت تبدیل کنیم.

این گزارش افزود: بخش گردشگری 12 درصد تولید اقتصادی اسپانیا را تشکیل می دهد. حتی اگر مرزهای اسپانیا اواخر ژوئن نیز بازگشایی شود، درآمد صنعت گردشگری 93 تا 124 میلیارد یورو کاهش خواهد داشت.

تلفات ویروس کرونا در اسپانیا، شب گذشته به 59 نفر رسیده است، این برای دومین روز متوالی است که تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس به کمتر از 100 نفر رسیده است. این پایین ترین تلفات ویروس کرونا در اسپانیا در 2 ماه اخیر است. تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز به بیش از 27709 نفر رسیده است. کل مبتلایان به ویروس کرونا نیز به 231606 نفر رسیده‌اند.

با توجه به این آمارهای امیدوارکننده دولت اسپانیا، تصمیم گرفته است تا بخشی از محدودیت های قرنطینه ای را که از اواسط مارس اعمال کرده، لغو کند.

منبع : تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *