کیش

موزه مردم شناسی بومیان کیش در مسیر توسعه قرار گرفت

مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، حمایت خود را از اجرای طرح‌های توسعه‌ای بنای گردشگری موزه مردم شناسی بومیان کیش اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، سعید پورعلی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گسترش موزه مردم شناسی جزیره با هدف نمایش زندگی، تمدن و فرهنگ بومیان این منطقه را امری ضروری برشمرد و گفت: موزه در اکوسیستم گردشگری به عنوان یکی از جاذبه‌ها در هر منطقه و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و شکل‌گیری آن نیازمند اتکا به تاریخ، فرهنگ و تمدن است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه حمایت از توسعه موزه‌های جزیره به ویژه موزه مردم شناسی بومیان یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه محلی بومی از اقدامات مهم در جزیره کیش است که با این رویکرد، موزه‌ای تحت عنوان موزه مردم شناسی بومیان کیش ساخته و امروز به یکی از جاذبه‌های جزیره کیش تبدیل شده  است و در سبد گردشگری این منطقه می‌درخشد.

وی عنوان کرد: احیا و بازسازی جنبه‌های فرهنگی و تمدنی جزیره کیش به عنوان منطقه گردشگری نمونه کشور یکی از ابعاد توانمندسازی جامعه محلی است که با همت کیشوندان و مردم بومی و اصیل جزیره در قالب موزه مردم شناسی ساخته و راه‌اندازی شده است.

محمد جاسم پور مدیر خانه مردم شناسی بومیان جزیره کیش، نیز با اشاره به اینکه تاریخ و فرهنگ جزیره برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی و محققان جذابیت‌های خاص خود را دارد اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این موزه معرفی و حفظ میراث فرهنگی بومیان کیش است که علاوه بر اینکه به عنوان یک جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی مورد استقبال قرار می‌گیرد، فعالیت‌های فرهنگی، جشنواره‌های مختلف، بازی‌های بومی محلی نیز در این فضا برپا می‌شود.

گفتنی است پروژه ساخت اقامتگاه سنتی موزه مردم شناسی بومیان کیش برای سال آینده در دستورکار قرار دارد که پس از بازسازی موزه با چیدمان اتاق‌ها به سبک سنتی و استفاده از مصالح بومی در آینده نزدیک گشایش می‌یابد و به صورت  مجموعه گردشگری پذیرای مسافران،گردشگران و ساکنان کیش خواهد بود.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *