کیش

وضعیت سفید برای کیش و رنگ خاکستری برای جُنگ‌های شبانه

بازگشایی و فعالیت برخی از تفریحات همانند جُنگ‌های شبانه در جزیره کیش در هاله‌ای از ابهام قراردارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، روزها در کشور به واسطه اشاعه ویروس کرونا در حالی سپری می‌گردد که جزیره کیش به عنوان منطقه سفید و عاری از این ساختار کشنده اعلام گردیده است و از این حیث و با توجه به از سرگیری دوباره سفرهای تفریحی و شروع به کار هتل‌های جزیره، به تناوب تفریحات مورد توجه گردشگران نیز یک به یک در حال بازگشایی می‌باشند. با این وصف بازگشایی و فعالیت برخی از تفریحات همانند جُنگ‌های شبانه در جزیره کیش که عموما از نظر ساختاری شرایطی هم راستا با کشتی‌های تفریحی و رستوران‌های موزیک دار، را دارا می‌باشند در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و به نوعی وضعیت سفید این روزهای جزیره کیش، رنگی خاکستری به یکی از اصلی‌ترین تفریحات مورد توجه گردشگران پاشیده است.

علی ابراهیمی، مدیر اداره نظارت بر خدمات گردشگری در کیش در گفتگو با ایلنا، با بیان این موضوع که جهت حل این مشکل و دفاع از حقوق این حوزه صنفی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، عنوان کرد: تلاش‌های شورای سلامت کیش بلاخص دبیر شورای سلامت کیش در جهت بازنگری مثبت به فعالیت این حوزه صنفی در حال اجرایی شدن می‌باشد و با دستور ایشان تمهیدات جدیدی در راستای این امر نیز صورت پذیرفته که امیدواریم در روزهای آتی به نقطه تصمیم گیری قابل قبولی دست پیدا نماییم.

از سویی علی خدادادی، رییس هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش نیز به ایلنا گفت: در آخرین جلسه شورای سلامت با بازگشایی شناورهای دریایی و الزام رعایت پروتکل‌های ویژه و البته 25 درصد ظرفیت پذیرش، موافقت صورت پذیرفته است. اما عدم تصویب بازگشایی جُنگ‌ها و برنامه‌های هنری در جزیره کیش ناشی از دستورات ابلاغی کشوری است.

در این میان حمید خندان، از تهیه‌کنندگان جُنگ‌های شبانه در جزیره کیش با ابراز نگرانی از وضعیت سخت روزهای بیکاری برای فعالین این صنف، عدم شناخت صحیح مسوولان کشوری از این حوزه شغلی در جزیره کیش را یکی از عوامل بلاتکلیفی این مجموعه ها عنوان  کرد.

وی گفت: جنگ‌های شبانه به عنوان یک شغل مستمر در جزیره کیش و به عنوان یک برنامه مقطعی و کوتاه مدت در سرزمین اصلی شناخته می‌شود و قیاس این دو و تصمیم گیری یکسان از نظر حرفه‌ای و رویکرد اجتماعی کاری عجیب و دور از منطق می‌باشد.

وی با ابراز این موضوع که شرایط معیشتی سختی برای فعالین این حوزه در این ماه ها ایجاد گردیده، افزود: خواسته بیش از 1000 نفر شاغل مستقیم و غیرمستقیم در این حرفه از مسئولین جزیره کیش، تلاش در تشریح تفاوت ساختاری جُنگ‌های شبانه کیش در قالب یک شغل حرفه‌ای و مداوم در مقابل برنامه‌های مقطعی سرزمین اصلی می‌باشد که امیدواریم در این راستا، تصمیمات فوری و قابل قبولی اتخاذ گردد.

با این وصف آرتین شاهوران نیز یکی دیگر از تهیه‌کنندگان جُنگ‌های شبانه در جزیره کیش، یکی از مهمترین علت‌های عدم توفیق شروع به کار این حوزه صنفی را، عدم حضور یک نماینده از بخش برنامه‌های هنری در جلسات شورای سلامت کیش خواند و عنوان نمود: تمامی نمایندگان صنوف و مجامع مختلف که در این شورا شرکت نموده‌اند، توانسته‌اند تا با دفاع قاطع و کارشناسانه از واحد صنفی خود، به یک اجماع نظر منطقی در حوزه بازگشایی حوزه تحت نظر خود دست یابند.

وی افزود: عدم دیده شدن این حوزه تفریحی پر مخاطب در تصمیمات شورای سلامت، موجبات ورشکستگی و مهاجرت بسیاری از برنامه گذاران و هنرمندان را ایجاد نموده که برای آینده گردشگری جزیره کیش بحران جدی را فراهم خواهد آورد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در بازگشت تفریحات به چرخه خدمت‌رسانی، آمادگی برنامه‌گذاران در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جهت اتخاذ تصمیمات بازگشایی مجدد این مراکز، با توجه به اعلام بازگشایی تمام صنوف گردشگری توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دکتر مونسان اعلام نمود.

به طور قطع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در از سرگیری فعالیت تمامی برنامه‌های تفریحی از اوجب واجبات بوده و باید باور داشت که حیات و ممات شغلی همه فعالین حوزه گردشگری در رعایت این اصول خلاصه می‌گردد. با این حیث امید است تا شورای سلامت کیش، برای شروع فعالیت سایر حوزه‌های گردشگری در جزیره کیش از هیچ تلاشی دریغ ننموده و کیش را به روزهای کسب و کار گذشته خود بازگرداند.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *