شیراز

شهربازی بزرگ شیراز راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، شهربازی سی هکتاری در محدوده شمالغرب شهر شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

سولماز دهقانی، سه‌شنبه ۶ خرداد با اشاره به بررسی ابعاد پروژه شهربازی شیراز در صد و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارتی شورا، گفت: پروژه شهربازی بزرگ شیراز در فضایی به وسعت سی هکتار در اراضی شهرک انجیره در شمالغرب این شهر، جانمایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه که از پروژه‌های اولویت‌دار شورای شهر و مجموعه شهرداری است، یک مجموعه عظیم تفریحی بوده و بازه گسترده‌ای از سرگرمی‌های هیجان انگیز را به شهروندان ارائه می‌دهد.

دهقانی با تاکید بر اینکه بناست معاونت شهرسازی و معماری ظرف مدت سه هفته نسبت به لکه گذاری سایت پلان شهربازی و تهیه طرح مجموعه اقدام کند، افزود: نتیجه اقدامات معاونت در قالب گزارش در اختیار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: در راستای تقویت محله محوری و ایجاد بسترهای مناسب فراغتی در سطح شهر ۴ موقعیت مکانی دیگر برای اجرای شهربازی‌های کوچک مقیاس در شهر انتخاب شده است.

دهقانی دستور کار دوم این جلسه را مربوط به بررسی نهایی طرح گذر گوته (کوچه رندان) عنوان کرد که توسط اداره زیباسازی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز طراحی شده است.

وی گفت: این طرح که مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز قرار گرفته در کوچه مجاور آرامگاه حافظیه جانمایی و اجرای آن نیز به این سازمان محول شده است.

دهقانی علت نامگذاری این کوچه به نام گوته شاعر شهیر آلمانی را تأثیرپذیری عمیق وی از حافظ شیرازی در اشعارش و نگارش دیوان شرقی-غربی دانست که طی یک مصوبه در شورای شهر به نام «گذر گوته» نامگذاری شده است.

به گزارش ایسنا با توجه به تمرکز محور حافظیه بر کاربری‌های فرهنگی و گردشگری، این گذر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و محل فوق علاوه بر ایجاد نظرگاهی بر آرامگاه حافظیه، مکانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خواهد بود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *