گردشگری

فعالیت مراکز اقامتی و گردشگری تحت رصد و نظارت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: اکیپ‌های ویژه در استان بر اساس ضوابط، فرم‌های تدوینی و چک لیست‌های دستورالعمل ابلاغی سفر هوشمند بر کلیه فعالیت‌های واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.

مسعود حلاج‌پور در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری، اجرای الزامات دستورالعمل‌های ابلاغی «سفرهوشمند: سفر+سلامت» را در بهبود وضعیت سفرهای ضروری هموطنان موثر دانست و اظهار کرد: مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز اقامتی و حمل ‌و نقل، همچنین ملاحظات عملیاتی در مدیریت این بیماری در بخش اقامتی، تهیه‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت در سطح استان‌ها بر عهده این اداره‌کل است و نظارت عالیه بر عهده حوزه‌های ستادی وزارت، افزود: مردم و مسافران علاوه‌بر شماره تماس‌ ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان‌ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات است، می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارش‌ها و شکایات در این خصوص اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله‌گذاری بین کارکنان و حفاظت فردی گردشگران خصوصا استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی اقامتی یا حمل و ‌نقل از موارد مندرج در این دستورالعمل‌هاست.

حلاج‌پور ادامه داد: پروتکل‌های حمل و نقل زمینی، حمل‌ و نقل هوایی و حمل‌ونقل ریلی، همچنین پروتکل‌های واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین‌ راهی، مراکز و سایت‌های تاریخی و موزه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، از جمله مواردی هستند که به تفصیل در این دستورالعمل تشریح شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: چهار اکیپ ویژه در محورهای استان بر اساس ضوابط، فرم‌های تدوینی و چک لیست‌های دستورالعمل ابلاغی سفرهوشمند بر کلیه فعالیت‌های واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.

وی بیان کرد: براساس این فرم‌ها و چک‌لیست‌ها کلیه موارد تخصصی اعم اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره‌برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه‌خدمت به گردشگران، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی، موارد و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند.

حلاج‌پور خاطرنشان کرد: واحدهای اقامتی نظیر هتل‌، هتل آپارتمان‌، مجتمع‌های گردشگری-تفریحی، میهمان‌پذیر، خانه‌مسافر و بوم‌گردی‌ و واحدهای پذیرایی و سفره‌خانه‌های سنتی از جمله اماکنی‌ هستند که تاکنون مورد بازدید قرارگرفته‌اند.

گفتنی است؛ کلیه تاسیسات اقامتی از اول خرداد و همچنین واحدهای پذیرایی گردشگری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند از پایان‌ ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران هستند و همواره تحت نظارت و بازدیدهای میدانی و کنترل قرار می‌گیرند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *