البرز

چشم‌انداز بسیاری از روستاهای البرز از دهکده‌های سوئیس هم بهتر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: هر وجب از جغرافیای استان البرز بکر است، در این میان شهری مانند طالقان به تنهایی ظرفیتی دارد که برای جذب گردشگر به استان البرز کافی است.

علی درویش پور روز سه‌شنبه ششم خرداد در جلسه‌ای با حضور جمعی از تشکل‌ها، انجمن‌های صنفی و مدیران تأسیسات گردشگری البرز، با اشاره به اینکه رونق و توسعه البرز در گرو توسعه صنعت گردشگری است، اظهار کرد: در حاضر وضعیت استان در این حوزه مناسب نیست و باید با تعامل این وضعیت را تغییر دهیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کرج از دیرباز نگین سبز کشور بوده است، گفت: رودخانه‌های آب شیرین، آبشارها و اقلیم مناسب موجب شده که در چند دهه جمعیت کرج و به تبع استان البرز چند برابر شود.

درویش پور با این توضیح که سالی ده‌ها میلیون مسافر از طریق محورهای مواصلاتی البرز از جمله کرج – قزوین و کرج – چالوس به سمت استان‌های دیگر تردد می‌کنند، گفت: باید چاره اندیشی کنیم تا از ظرفیت‌هایی مانند بومگردی در استان استفاده کنیم، بسیاری از روستاهای استان حتی از دهکده‌های کشور سوئیس نیز چشم اندازهای بهتری دارد که باید در قالب بومگردی به آن پرداخت.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت حضور گردشگران در استان البرز به ظرفیت‌های گردشگری از جمله تالاب صالحیه، تپه ازبکی، کاخ مروارید و تپه‌های رنگین کمانی اشتهارد اشاره کرد و گفت: هر وجب از جغرافیای استان البرز بکر است، در این میان شهری مانند طالقان به تنهایی ظرفیتی دارد که برای جذب گردشگر به استان البرز کافی است.

درویش پور گفت: با طراحی جشنواره‌ها و برگزاری نمایشگاه باید کاری کنیم تا جمعیت ۲۰ میلیونی از پایتخت را به سمت کرج جذب کنیم تا سرمایه گذاران نیز با دیدن جمعیت بالای مسافران رغبت پیدا کنند که در حوزه گردشگری این استان سرمایه گذاری کنند. البرز، خرده فرهنگ‌های اصیل ایرانی دارد که این مهم در برپایی جشنواره اقوام یک فرصت است.

وی با تاکید بر اهمیت مطالبات گردشگری از دهیاران در راستای ایجاد مواردی مانند موزه‌های مردم شناسی با تکیه بر اعتبارات روستایی، افزود: البرز، قطب کشاورزی است، به نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های گل و گیاه در این رابطه نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: وجود فرودگاه پیام در استان فرصت و ظرفیت مناسبی  برای رفع مشکلات حوزه گردشگری است بنابراین باید  از توان و منابع داخلی برای تقویت این بخش استفاده کنیم و منتظر اعتبارات ملی نباشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *