سفر

شوق سفر نیست

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان معتقد است هنوز آن‌طور که بایدوشاید، خبرِ از سرگیری فعالیت تورهای گردشگری به مردم نرسیده و آن‌ها از سویی هم احساس خطر دارند و هم وضعیت اقتصادی‌شان به‌گونه‌ای است که شوق سفر ندارند.

محسن روناسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه مجوز رسمی از سرگیری فعالیت تورهای گردشگری صادرشده اما هنوز آن‌طور که باید این مسئله از طریق رسانه‌ها و صداوسیما به‌صورت قطعی به اطلاع عموم نرسیده است.

وی ادامه داد: تورهای خارجی هنوز فعالیت خود را شروع نکرده‌اند. گفته می‌شود که تنها هواپیمایی قطر قصد دارد اواخر خردادماه فعالیت خود را از سر بگیرد و ترکیه و گرجستان نیز حرفی از باز شدن مرزهای خود نزده‌اند، بنابراین روی تورهای خارجی نباید حساب کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان با اشاره به وضعیت تورهای داخلی گفت: استقبال از تورهای زیارتی برای مثال به مقصد مشهد نیز تا زمانی که درهای حرم باز نشود و محدودیت‌های پذیرش ازنظر ظرفیت وجود داشته باشد، ضعیف است. تورهای سیاحتی به مقصد قشم و کیش هم فعال‌شده اما متأسفانه وضعیت اقتصادی مردم به‌گونه‌ای است که شور و هیجانی برای سفر ندارند.

روناسی تصریح کرد: احساس خطر مردم از یک‌سو و پشت سر گذاشتن یک رکود اقتصادی چندماهه از سوی دیگر موجب شده که سفر کردن اولویت آن‌ها نباشد. از سوی دیگر نقدینگی دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی نیز به صفر رسیده، بیمه بیکاری عملیاتی نشده، دستورالعمل کلی برای امهال وام‌ها نیامده و همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده تا خبر از سرگیری فعالیت تورهای گردشگری چندان موردتوجه قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه شاید تورهای طبیعت‌گردی در این مقطع زمانی مورد استقبال قرار بگیرد، افزود: اگر منابع مالی در کنار سهمیه بنزین سفر، اعطای وام سفر و… قرار بگیرد، مردم برای سفر کردن رغبت پیدا می‌کنند، چرا که در این شرایط به آن نیاز روحی دارند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *