موزه-مسکو-روسیه

سفر به تاریخ سرزمین تزارها در «موزه ملی تاریخ روسیه»

بازدید از آثار هنری تاریخی برای هر فردی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، دیدن آثار ماندگاری که از قرن‌ها پیش به یادگار مانده بی‌شک سفری در زمان را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد، موزه ها نیز به دلیل توانایی‌شان در حفظ تاریخ، هنر و تحریک حس زیبایی‌شناسی انسان نقشی منحصر به‌فرد دارند.

«موزه ملی تاریخ روسیه» که به موزه تاریخی دولت نیز شناخته می‌شود، در مسکو، نزدیکی دروازه وسکرسنسکی و ورودی محوطه کرملین واقع شده است، این موزه، تاریخی که در یکی از اضلاع میدان سرخ قرار گرفته است، در سال 1872 به دستور امپراطور الکساندر دوم تاسیس شد. البته بنای این موزه مربوط به قرن نوزدهم میلادی بوده که در ابتدا کاربرد دیگری داشته و به وسیله دو معمار به نام‌های شروود و سیمونوف طراحی شده است.

موزه-مسکو-روسیه

ساختمان این موزه، از برج‌هایی مربع شکل تشکیل شده که با سقف‌هایی هرمی شکل پوشانده شده است، نمای بیرونی این موزه با آجرهایی قرمز رنگ تزیین شده که باعث به چشم آمدن ساختمان این موزه در میدان سرخ مسکو می‎‌شود.

«موزه ملی تاریخ روسیه» گستره وسیعی از اشیاء بازمانده اقوام دوران ماقبل تاریخ که در قلمروی امروزی روسیه زندگی می‌کرده‌اند را شامل می‌شود. این موزه هم‌چنین آثار هنری با ارزشی که توسط دودمان رومانوف جمع‌آوری شده‌ را به نمایش گذاشته است.

موزه-مسکو-روسیه

در این موزه حدود 22 هزار شی تاریخی از دوره‌های مختلف امپراطوری‌های روسیه مانند کتاب‌های تاریخی و دست نوشته، شمایل‌ باستانی، تسلیحات، شاهکارهای سرامیکی و شیشه‌ای، جواهرات و لباس‌های محلی روسیه به نمایش گذاشته شده است.

این موزه، شامل 39 سالن در دو طبقه بوده که تاریخ قدیمی روسیه تا ابتدای قرن بیستم را به نمایش گذاشته است؛ در طبقه دوم این مجموعه علاقه‌مندان می‌توانند نظاره‌گر جوامع اولیه روسیه، روسیه باستان، دوره چندبخش بودن سرزمین روسیه، جنگ با مهاجمان خارجی، یکپارچه شدن کشور، فرهنگ روسیه و کشف سیبری باشند. در بخشی از «موزه ملی تاریخ روسیه» هم‌چنین آثار نقاشی‌ هنرمندان این کشور با سبک‌های گوناگون از قرن هجدهم تا بیستم به نمایش درآمده است.

موزه-مسکو-روسیه

برخی معتقدند که این موزه، به عنوان دروازه‌ای برای ورود به تاریخ روسیه شناخته می‌شود، هم‌چنین این بنا به منظور ردیابی پیشرفت روسیه و یادآوری تاریخ ملی مردم کشور ساخته شده است.

در این موزه، آثاری هم‌چون مجسمه‌های طلایی و فلزی از الهه‌ها، خدایان و پادشاهان نیز وجود دارد. همچنین یکی از دیدنی‌ترین آثار این موزه قایق تفریحی قابل توجه و نسبتا بزرگی است که از ساحل رودخانه ولگا کشف شده است.

نسخه‌های خطی، طومارها و نوشته‌هایی بر روی پوست درختانی مانند غان، نسخه‌های خطی که به قرن ششم میلادی باز می‌گردد، سرامیک محلی روسی و اشیاء چوبی ارزشمند و دیدنی نیز در این موزه علاقه‌مندان زیادی را برای تماشا جذب می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت نکته قابل توجه در مورد «موزه ملی تاریخ روسیه» وجود میلیون‌ها اثر تاریخی از گوشه و کنار این کشور است، به همین دلیل این موزه، بیشترین مجموعه آثار تاریخی در تمام خاک روسیه را داراست.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *