موزه

آموزش چیدمان موزه به سبک «هانس هولاین»

مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران اعلام کرد: طراحی و چیدمان موزه به سبک «هانس هولاین» ششم اردیبهشت ماه به صورت آنلاین آموزش داده می‌شود.
هانس هولاین، معمار برجسته اتریشی، برنده جایزه پریتزکر در سال ۱۹۸۵ است که طراحی و چیدمان محل اشیای موزه آبگینه و سفالینه را انجام داده است.

به گزارش روز سه شنبه میراث فرهنگی استان تهران، حمید وکیل باشی در خصوص نحوه برگزاری این دوره آموزشی توضیح داد: این دوره به صورت آنلاین و توسط امیر حسین تبریزی به علاقه‌مندان آموزش داده می شود.

به گفته وی، علاقه مندان می‌توانند برای دریافت لینک نشست مجازی «طراحی و سبک شناسی هانس هولاین» واژه آبگینه را به ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ پیامک کنند.

وکیل باشی همچنین به طراحی و چیدمان فاخر موزه آبگینه تهران توسط هانس هولاین اشاره و تصریح کرد: این معمار برجسته، در طراحی موزه آبگینه از آثار برجسته تاریخی ایران مانند کاخ تچر، ستون‌های تخت جمشید، قوس‌های صفوی و کعبه زرتشت الهام گرفته و با این‌که ویترین‌ها و فضا کلی موزه به صورت مدرن طراحی شده‌اند اما این طراحی مدرن با فضای کلی ساختمان که بنایی سنتی است، هماهنگی دارد.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران همچنین ریخت شناسی هولاین در چیدمان درست اشیا موزه آبگینه را برجسته عنوان کرد و گفت: موزه آبگینه در خیابان سی تیر واقع شده و با قدمت قاجاری یکی از پنج موزه تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است.

بارش‌های بهاری میراث طبیعی استان تهران را زنده کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد: بارش‌های بهاری امسال دبی آب تالاب‌های بندعلیخان و عشق آباد و دریاچه‌های طبیعی تار، هویر و آهنگ را در وضعیت مناسبی قرار داده است.

پرهام جانفشان همچنین گفت: درخت کهنسال امامزاده قاسم و آبشار سنگان بخش کن به عنوان اولین نمونه های آثار طبیعی استان تهران در شهریورماه سال ۹۸ در فهرست میراث طبیعی ثبت ملی قرار گرفت و امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای استان در میراث طبیعی، دیگر منابع طبیعی تهران در سال جاری ثبت ملی شود.

وی یادآور شد: غارها، چشمه‌ها، دریاچه‌های طبیعی، پوشش گیاهی و پدیده های زمین شناختی بی شماری در استان تهران وجود دارد که همه این‌ها ظرفیت ثبت ملی دارند.

منبع:اسکان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *