گرمسار

معادن نمک زمینه ساز توسعه گردشگری در گرمسار

مدیر کل میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از معادن نمک در گرمسار به عنوان بستری مناسب برای گردشگری در غرب استان سمنان نام برد و گفت: استفاده از ظرفیت معادن نمک زمینه ساز توسعه گردشگری شهرستان گرمسار و استان است.

مهدی جمال روز پنج شنبه 12 تیر ماه و در جلسه بررسی مسایل و مشکلات معادن متروکه شهرستان گرمسار، اظهار کرد: احیای معادن و معرفی معادن نمک به عنوان جاذبه گردشگری در اشتغالزایی، رشد اقتصادی و رشد گردشگری منطقه موثر است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران در جستجوی مقصدهای جدید گردشگری هستند، افزود: گردشگری معدنی می‌تواند برای گردشگران خاطرات ماندگار و منحصر به فردی را به یادگار بگذارد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر رفع موانع حوزه گردشگری و معادن شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود موانع و مشکلات موجود را در چارچوب انعقاد تفاهم‌نامه در سطح استانی و یا کشوری پیگیری و برطرف کنیم.»

اردشیر مطهری با اشاره به اهمیت همگرایی و همبستگی مسئولان برای پیگیری مشکلات حوزه گردشگری، تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند اگر به صورت بخشی مسائل را دنبال کنند و شرایط را در حوزه فعالیت خود اصلاح یا حفظ کنند، کافی خواهد بود اما این رویه برای مردم زیان‌بار است.

فرماندار شهرستان گرمسار نیز با اشاره به نزدیکی شهرستان‌های گرمسار و آرادان به تهران و سمنان و وجود امکانات زیر بنایی مناسب و استعدادها و منابع طبیعی و معدنی بسیار خوب در این شهرستان‌ها گفت:  این شهرستان‌ها، از موقعیت مناسبی برای رشد و توسعه صنعت و معدن و گردشگری برخوردار هستند.

وحید رجایی به وجود معادن نمک غنی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و افزود: اکنون که کشور در تحریم اقتصادی قرار دارد باید شرایطی را فراهم کنیم تا از وابستگی به دیگر کشورها خارج شویم و یکی از بهترین راهکارها توسعه و تقویت حوزه گردشگری است.

وی افزود:  ظرفیت مطلوب حوزه گردشگری و سابقه تاریخی و معدنی گرمسار نشانگر لزوم تقویت زیرساخت‌های بخش گردشگری است و این مهم منوط به انسجام در همه حوزه‌ها است.

رجایی جهش و توسعه تولیدات معدنی و استفاده حداکثری از این بخش را یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: رونق صنعت در گرو مشارکت جدی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است تا بستر و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی فراهم شود.در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب گرمسار و ۹۰ کیلومتری تهران در جاده‌های ایوانکی و گرمسار بیش از  ۲۷ معدن نمک وجود دارد، این معادن در نوع خود بکر و منحصر به فرد هستند.
به گزارش ایسنا-معادن نمک در استان سمنان و به ویژه در گرمسار از کیفیت بالایی برخوردارند و گفته می‌شود که درجه‌ خلوص نمک بسیاری از این معادن بالای 98 درصد است و همین ویژگی نمک استان سمنان را از دیگر مناطق متمایز می‌کند.

گذشته از این معادن نمک گرمسار امروزه به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در استان تبدیل شده و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است، ضمن این‌که هالوتراپی یا نمک درمانی امروزه در بسیاری از کشورها و از جمله در کشورهای اروپایی مورد توجه جدی است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *