گرمسار

ردپای قهرمان اساطیری شاهنامه در گرمسار

کوه اژدها در محدوده‌ استان سمنان و شهرستان گرمسار واقع شده است که جزو نادرترین و کم‌نظیرترین پدیده‌های طبیعی و زمین‌شناسی ایران محسوب می‌شود.

همشهری آنلاین- مریم ورشو: اگر به گرمسار سفر کنید به جز معادن ویژه و دیدنی‌اش حتما برای دیدن کوه اژدها نیز وقت بگذارید. این کوه با ارتفاع ۱۲۶۵ متر در ۱۱ کیلومتری غرب مرکز شهرستان گرمسار واقع است.

برای دیدن این کوه باید خودروی خود را در کنار جاده پارک و مسافت زیادی را پیاده‌روی کنید؛ البته می‌توانید از دور و کنار جاده هم آن را تماشا کنید، اما دیدن از نزدیک آن شما را حیرت‌زده می‌کند. وقتی به کوه اژدها نزدیک می‌شوید نمک‌های در مسیر و ترک‌های خاک شما را به یاد کویر خواهد انداخت.

چین‌خوردگی‌های منحصر به فرد و عجیب کوه اژدها شما را میخکوب می‌کند، این چین‌خوردگی‌های موج‌وار با رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و سفید چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. با کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که این چین‌ها و نوارهای سرخ و قهوه‌ای رنگ شبیه تصویر یک اژدها هستند. رنگ‌های مختلفی که روی این کوه ایجاد شده به‌ دلیل وجود عناصر مختلف در خاک است که به‌طور منظم طی سالیان متمادی شکل گرفته است.

همیشه هر چیزی که در طبیعت شکل خاص و مسحورکننده‌ای دارد، پشتش قصه‌ای هم از سوی مردم روایت می‌شود. به‌عنوان نمونه در مورد کوه اژدها مردم معتقدند که رستم، قهرمان اساطیری ایران، در این محل همراه رخش با اژدها درگیر شده و آن را نابود کرده‌ است. طبق این گفته‌ها و روایت‌ها بر اثر پرتاب جسد اژدها توسط رستم روی این کوه چنین نقشی ایجاد شده است.

در هر صورت اگر کنجکاو هستید که به تماشای کوه اژدها بروید از طریق جاده ارتباطی تهران- گرمسار، قبل از ورودی شهر گرمسار می‌توانید آن را زیارت کنید.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *