ایران

حضور موفق ایران در کارزار تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حضور موفق ایران در کارزار تبلیغاتی «سلایق غذایی» که از سوی سازمان جهانی گردشگری برگزار شد؛ فرصتی است که رویای سفرکردن از طریق غذا و آشپزی را زنده نگه می‌دارد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعه‌های گردشگری است که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر و تجربه غذاهای جدید در مقصد به شمار می‌آید. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف؛ از جمله اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد.
وی افزود: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری  (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow)، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساساً جهت مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ‌های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.
قاسمی افزود: معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان تولید کرد. این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان پذیرفته و در نشانی www.unwto.org/Asian_cuisine   بارگذاری شد، فرصت مغتنمی جهت معرفی بخش‌های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته‌ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و ….  به جهانیان فراهم آورده است.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در پایان تاکید کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی‌نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است؛ امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *