میبد

اجرای مهمترین طرح گردشگری میبد در کش و قوس مسئولان

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد از طرح احیای خندقی مابین دو مجموعه مهم تاریخی این شهر به عنوان یکی از مهمترین طرح‎های گردشگری کشور یاد می‎کند که به دلیل مخالفت‌های پایگاه پژوهشی این کهن شهر تنها در حد طرح باقیمانده است.

«رسول مشتاقیان» در گفت‎وگو با ایسنا محورهای گردشگری شهرستان میبد را متمایز از دیگر شهرستان‌های استان یزد می‌خواند و تصریح می‌کند: ساختار بافت تاریخی میبد، مانند دیگر شهرستان‌ها دارای یک هسته اولیه نیست بلکه به صورت پراکنده و دارای هفت پارچه آبادی است که میبد را به وجود آورده است.

وی اضافه می‌کند: در هر محله، بافت تاریخی جداگانه‌ای وجود دارد که این عامل باعث شده است تا رسیدگی به بافت‌های تاریخی شهرستان با مشکلاتی روبرو باشد و مرمت و بازسازی هر محله‌ای جداگانه انجام گیرد و رسیدگی به حوزه میراث فرهنگی در محلات مختلف به سختی انجام شود.

رئیس میراث فرهنگی میبد می‌گوید: شهرستان میبد با توجه به قابلیت‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد، می‌تواند یک روز به عنوان میراث جهانی قلمداد شود اما رسیدگی به این موضوع همکاری و همراهی دیگر مسئولان و البته ساکنان در بافت‌های تاریخی میبد را می‎طلبد.

مشتاقیان مهمترین طرح کنونی گردشگری میبد را احیای خندقی از محل نارین قلعه تا مجموعه کاروانسرای شاه عباسی ذکر و بیان می‎کند: اجرای این طرح می‌تواند مهمترین طرح گردشگری کشور قلمداد شود چرا که از  فضای زیرین خیابان مابین این دو مجموعه‌ی تاریخی می‌توان به عنوان فضای تجاری و خدماتی استفاده کرد.

این مسئول در پایان می‌گوید: با اجرایی شدن این طرح قصد در احیای خندق و آزاد کردن حصار شهر میبد را داریم که  متاسفانه با مخالفت پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهرستان میبد، این طرح در حال حاضر تنها در جلسات باقی مانده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *