میراث فرهنگی

کتابچه راهنما «میراث فرهنگی درخطر» 10 زبان دنیا

سازمان یونسکو و مرکز بین‌المللی بررسی حفظ و بازیابی آثار فرهنگی به‌صورت مشترک کتابچه‌ای را به نام «میراث فرهنگی درخطر» منتشر کرده‌اند که هم‌اکنون این کتابچه به 10 زبان دنیا ترجمه شده و در دسترس آنلاین قرار گرفته است.
این کتابچه راهنما می‌تواند برای جوامع محلی، فعالان میراث فرهنگی و متخصصان این حوزه بسیار مفید و کاربردی باشد؛ زیرا اطلاع‌رسانی در مورد آن‌که کدام آثار فرهنگی و مکان‌های تاریخی در خطر نابودی و از بین رفتن هستند، بسیار مهم و ضروری است.

کلیه سایت‌ها و میراث غنی فرهنگی در کشورهای مختلف جهان که در معرض خطر نابودی هستند و مسئولان حوزه باید هرچه سریع‌تر برای بازسازی و حفظ و نگهداری از آن‌ها اقدام کنند، همگی در این کتابچه آمده و اشاره دقیقی به آن‌ها شده است.

این کتابچه فرهنگی به 10 زبان دنیا همچون انگلیسی، عربی، فرانسوی، گرجی، ژاپنی، نپالی، پرتغالی، روسی، ترکی و اسپانیایی ترجمه شده و قابل دسترس عموم قرار رفته است.

رهنمودهایی مربوط به سیاست‌ها، اقدامات علمی حفاظت از آثار و نحوه همکاری موزه‌ها و سازمان‌های میراث فرهنگی در هر کشور به صورت کامل در این کتابچه تخصصی تشریح داده شده که بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

متخصصان و کارشناسان حوزه با استفاده از این کتابچه علمی می‌توانند گام‌به‌گام با روش‌های چگونگی حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی در خطر در سراسر جهان پیش بروند و با روش‌های اجرایی در این زمینه به‌صورت کامل آشنایی پیدا کنند.

منبع:اسکان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *