اردبیل

بازارچه‌های صنایع‌دستی در جاده‌های پرتردد استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: برای بهتر ارایه شدن توانمندی‌های صنایع دستی استان اردبیل در تمامی جاده‌های پرتردد استان بازارچه‌های صنایع دستی راه اندازی می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی در نشست با پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار داشت:‌ در حال حاضر مهمترین مشکل صنعتگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی نبود تشکل منسجم برای پیشبرد اهداف در حوزه فعالیت‌های آنهاست.

وی تشکیل تشکل صنایع دستی را نیاز ضروری صنعتگران اردبیلی دانست و تصریح کرد:‌ در راستای بررسی و پیگیری مطالبات فعالان این حوزه و برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق فعالیت‌های آنها باید تشکل قوی با همبستگی و اتحاد  تشکیل شود تا مطالبات این قشر از طریق تشکل پیگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیگیری مطالبات صنعتگران صنایع‌دستی را از طریق تشکل زمینه‌ساز حل مشکلات و تسریع در دستیابی به مطالبات برشمرد و بیان کرد:‌ در زمینه واگذاری مغازه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی به بخش خصوصی از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

فلاحی با تاکید بر راه‌اندازی بازار هفتگی برای فروش و بازاریابی تولیدات صنایع‌دستی در استان گفت: در صورتی که فعالان صنایع‌دستی در این زمینه اعلام آمادگی کنند آماده تبلیغ برای رونق در این فعالیت و نیز واگذاری مکان برگزاری برپایی بازارچه هستیم.

وی بیان کرد: در کنار این بازارچه، در جاده‌های شلوغ استان نیز بازارچه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود تا گامی مهم برای تحقق شعار جهش تولید که در راستای تحقق آن رونق صنایع‌دستی اولویت سال 99 این اداره‌کل قرار گرفته است، برداشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل انسجام‌بخشی به فعالیت‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صیانت از صنعتگران و حل مشکلات آنها را ضروری خواند و افزود: نباید فعالیت‌ها این قشر در ایام کرونا متوقف شود بلکه باید فضایی فراهم شود تا زمینه برای رونق فعالیت‌های صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در ایام کرونا با راه‌اندازی بازارچه مجازی و حراج آنلاین و نیز ایام پساکرونا فراهم آید.

فلاحی اظهار کرد:‌ با رایزنی با مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری تهران مقرر شد تا 10 فرهنگسرا برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی استان اردبیل در ایام پساکرونا تدارک دیده شود که باید مقدمات لازم برای این مهم فراهم آید.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *