اردبیل

اولین هتل پنج‌ستاره اردبیل احداث می‌شود

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی اولین هتل پنج‌ستاره اردبیل به زودی آغاز می‌شود.

 اکبر بهنامجو ۲۱ فروردین در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: بزرگترین پروژه زیربنایی استان در بخش کشاورزی پایاب سد خدافرین است که با پیشرفت 92 درصد مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که قرار شد از محل سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات تکمیلی اختصاص یابد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه در سال جهش تولید 600 هزار تن به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد تا در سال جهش تولید نمود و نشانه این حرکت واقعی را شاهد باشیم.
استاندار اردبیل در مورد احداث و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز بیان کرد: امسال سه تا چهار برابر سال‌های گذشته در این بخش تولید محصولات را شاهد خواهیم بود که با بازاریابی مناسب و صادرات محصولات بستر تحول در این بخش به خوبی فراهم می‌آید.
بهنامجو راه‌اندازی بارانداز ریلی در پارس‌آباد و احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی را از پروژه‌های مهم و اساسی استان برشمرد و گفت: این دو پروژه تاثیرگذار فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و صادرات را در استان فراهم می‌آورند.
رئیس شورای راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش صنعت نیز با رشد 25 برابری اردبیل به قطب تولید ام‌دی‌اف و نئوپان کشور تبدیل شده و جزو سه استان برتر محسوب می‌شود.
بهنامجو در مورد برنامه‌های توسعه‌ای در بخش گردشگری نیز اظهار کرد: به زودی عملیت احداث اولین هتل پنج ستاره استان اردبیل آغاز خواهد شد و در کنار آن پیست‌های جدید اسکی نیز در مناطق شمالی و جنوبی این استان راه‌اندازی خواهد شد.
وی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست؛ به عنوان وزیر معین استان در سال جهش تولید در هیئت دولت پیگیر اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده تا اعتبارات در این بخش به شکل کامل تخصیص یابد.
استاندار اردبیل افزود: مصوبات سفر باید به شکل کامل و بدون استثناء عملیاتی شود که در همین راستا و به عنوان یک زیرساخت اساسی پروژه راه آهن اردبیل امسال با تخصیص 850 میلیارد تومان به خط پایان خواهد رسید.
بهنامجو خاطرنشان کرد: با تخصیص این اعتبار 35 درصد پیشرفت در راه آهن اتفاق می‌افتد که از زمان آغاز اجرای این پروژه تاکنون این وضعیت بی‌نظیر است.
وی در ادامه از احداث 60 کیلومتر بزرگراه و مسیر چهارخطه به شکل سالانه خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات امروز شاهد حرکت مبارکی در سال جهش تولید در بخش تقویت بخش تولید هستیم که قرارداد واگذاری کارخانه نساجی ابریشم سبلان به بخش خصوصی با همکاری و مشارکت بانک ملی انجام می‌شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: این کارخانه که مدیریت جدید آن را حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی عهده‌دار می‌شوند در مدت 6 ماه آینده فعال خواهد شد و به چرخه تولید بازمی‌گردد.
بهنامجو بیان کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا امکان حضور وزیر گردشگری در استان وجود نداشت و از همین روی با همراهی مدیران استانی و به شکل ویدئوکنفرانس ارتباطی را با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برقرار کردیم تا در جریان برنامه‌های سال جهش تولید قرار گیرند.
وی افزود: تا روز شنبه با جمع‌بندی نظرات علمی و کارشناسی برنامه‌های سال جهش تولید در استان تدوین شده تا شکل عملیاتی به خود بگیرد که این اقدام می‌تواند زمینه تحول اقتصادی را در استان فراهم آورد.
بهنامجو در پایان گفت: هرچند شیوع بیماری کرونا وضعیت تخصیص اعتبارات و توزیع منابع را شکل متفاوتی بخشیده اما سعی داریم تا از حق و حقوق استان به ویژه در تخصیص اعتبارات دفاع کرده و بستر جذب این منابع را در این شرایط سخت فراهم کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *