برندسازی

برندسازی با نام میراث جهانی

«در چارچوب اهداف توسعه پایدار میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس در دو “منطقه فیروزآباد” و “سروستان” برندسازی با نام میراث جهانی انجام می‌شود.»

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی‌رضا عسگری چاوردی – مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی باستان‌شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان –  با اعلام این خبر گفت: محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتّی ویژه این دو منطقه، دست‌بافته‌های عشایری، هنرهای سنتی، صنایع‌دستی و آداب و رسوم خاص این دو منطقه با نام میراث جهانی یونسکو برندسازی می‌شود.

او با بیان این‌که این برنامه دانش‌بنیان در چارچوب تفاهم‌نامه و موافقت صنایع غذایی و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی می‌شود، افزود: برند میراث جهانی نه تنها زمینه‌ رقابت بین‌المللی برای توسعه‌ پایدار سنّت‌های پایدار مردم این مناطق را فراهم می‌کند، بلکه بسیاری از نوآوری‌های جدید دانش‌بنیان این مناطق را می‌توان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد.

او با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا سنّت‌ها و دستاوردهای مناطق سرزمین خود را ارزش‌گذاری و آنها را در سطح جهانی معتبر کنیم، اضافه کرد: مهمترین برندهای میراث جهانی مانند گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیش از چندهزار سال قدمت دارد که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبّه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبّه برندسازی شد.

به گفته‌ این مدرس دانشگاه شیراز و مدیر پروژه میراث جهانی منظر ساسانی باستان‌شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان، پسته‌ سروستان با این برند به عنوان یک سنّت غذایی پایدار زمینه رقابت بین‌المللی را به دست می‌آورد و آداب و رسوم قشقائی‌ها با برند میراث جهانی در جشنواره‌های بین‌المللی معرّف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود.

عسگری چاوردی اظهار کرد: در مجموع توسعه پایدار با رویکرد حفظ فرهنگ و سنّت‌های تاریخی اصالت‌دار همراه می‌شود که ریشه در بنیان‌های چندهزارساله دارد. این دستاورد میراث جهانی برای فرهیختگی جوامع محلّی ساکن در این مناطق است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *