خانه حاج آقا علی رفسنجان

بازگشایی خانه حاج آقا علی رفسنجان

شهردار رفسنجان با بیان اینکه خانه حاج آقا علی رفسنجان با واگذاری آن به شهرداری بازگشایی می شود، گفت: اصولاً یکی از وظایف شهرداری توسعه و رونق گردشگری است، توسعه گردشگری هدف است نه وسیله.

“محمدرضا عظیمی زاده” پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه در جلسه هماهنگی واگذاری خانه حاج آقا علی رفسنجان به شهرداری، اظهار کرد: مهم در رفسنجان این است که فضای شهر به گونه ای باشد که با روحیات شهروندان هم خوانی داشته باشد وقتی مردم رفسنجان می بینند شهرشان فضای خوب و مطلوبی دارد مدافع شهر خود می شوند و برای آن تبلغ می کنند تا از سراسر کشور و جهان برای دیدن این شهر عازم شوند.

وی افزود: برای توسعه و رونق شهر در قسمت های مختلف از جمله آسفالت، بخش های فرهنگی، عمرانی و … فعالیت های خوبی شده هنوز هم جای کار دارد و شهرداری و شورای اسلامی شهر در مسر آبادانی این شهر گام های بیشتری بر می دارند.

شهردار رفسنجان خانه حاج آقا علی را یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری با شرایط ویژه در رفسنجان و استان کرمان برشمرد و افزود: این اثر در ختیاز شهرداری قرار گرفت تا به مدّت ۹ سال از آن بهره برداری شود و مردم و گردشگران از این بنا بازدید کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز در این جلسه گفت: برای بهره برداری از این بنای مهم تاریخی بیش از یک سال بود که در قالب بروکراسی اداری کارهای آن انجام شد و طی جلساتی که با استانداری کرمان و اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شد امروز این نتیجه به ثمر رسید و با قرار گرفتن این خانه در اختیار شهرداری رفسنجان، خانه حاج آقا علی بازگشایی شد.

حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان خاطر نشان کرد: قرار است طی ۳ دوره ۳ ساله این بنا در اجاره شهرداری باشد و جذب توریست داخلی و خارجی را داشته باشیم که مطمئناً با این کار رونق شهر در حوزه گردشگری اتفاق خواهد افتاد.

خانه حاج آقا علی در رفسنجان به کارکرد اصلی خود برمی گردد

فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه گفت: با بازگشایی درب خانه حاج آقا علی، این خانه به کارکرد اصلی خود بر می گردد و به مهمانان داخلی و خارجی خدمات ارائه می دهد.

مجید فصیحی هرندی افزود: یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی کشور در رفسنجان است که باید ضمن حفظ این اثر از آن استفاده شود تا عموم مردم و گردشگران بدانند که در روزگاران قدیم چه اثری بی نظیر و جذاب با معماری اسلامی خلق شده است

حجت الاسلام محمد یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان هم گفت: امیدواریم با بازگشایی این اثر و بهره برداری از آن منشأ خیر و برکاتی برای مردم این شهر باشد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *