یونسکو

رفسنجان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری یونسکو باشد

شهردار رفسنجان ظرفیت‌های فراوان گردشگری شهر رفسنجان را یادآور شد و گفت: رفسنجان می‌تواند در مسیر ژئوپارک‌شدن و به عنوان یک مقصد گردشگری در برنامه‌های یونسکو باشد.

به گزارش ایسنا، مجید کهنوجی صبح امروز 19 اسفند در دیدار با جمعی از کارشناسان صنایع دستی، گردشگری و ایرانشناسی که به منظور هم اندیشی پیرامون ظرفیت های موجود گردشگری در شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: امروزه کمتر شهری را می‌توان بدون رویکرد و نگرش توسعه گردشگری مدیریت کرد.

وی افزود: رویکرد گردشگری و توجه ویژه به آن، باعث می‌شود شهری زیبا، جذاب، سرزنده و پویا داشته باشیم و شهر همچون مغناطیسی، گردشگران و سرمایه گذاران را به سوی خود بکشاند.

شهردار رفسنجان به ظرفیت‌های رفسنجان در مقوله گردشگری اشاره و بیان کرد: گردشگری مهمترین پتانسیل در زمینه اشتغالزایی برای رفسنجان است که شهرداری رفسنجان در این زمینه صددرصد حمایت می کند.

مهندس کهنوجی با بیان اینکه برای بحث گردشگری در بودجه سال آینده شهرداری رفسنجان نگاه ویژه ای شده است، خاطرنشان کرد: رفسنجان می تواند در مسیر ژئوپارک شدن و به عنوان یک مقصد گردشگری در برنامه های یونسکو باشد و در این زمینه برنامه ریزی آن به زودی آغاز می شود.
شهردار رفسنجان معرفی رفسنجان به عنوان شهر خلاق در دوره جدید مدیریت شهری برای قرار گرفتن در مقاصد گردشگری یونسکو را در این زمینه یادآور شد.

وی تحول شهری و متعاقب آن تحول اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی در شهرها را بدون توجه به مقوله ارزشمند و مهم گردشگری امری نشدنی دانست و گفت: برای تحقق گردشگری شهری باید هم زمان با رشد مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهری، تسهیلات و تجهیزات گردشگری نیز به تناسب گردشگران فراهم شود.

مهندس کهنوجی همچنین با اشاره به این مطلب که گردشگری می‌تواند در آمد خوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد، خاطرنشان کرد: معرفی و ارائه صنایع دستی و پتانسیل های مختلف گردشگری، اقتصادی و… رفسنجان در قالب برگزاری هفته های فرهنگی رفسنجان در شهرهای مختلف کشور از برنامه های شهرداری رفسنجان در حوزه گردشگری است.

به گزارش ایسنا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو از سال ۲۰۰۴ طرحی را با عنوان شبکه شهرهای خلاق و با هدف ترویج همکاری میان شهرهایی که از خلاقیت برای پیشرفت خود استفاده کرده‌اند، راه‌اندازی کرد، این شبکه هفت حوزه‌ خلاقیت، شامل صنایع‌دستی، هنرهای بومی، هنرهای چندرسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.

شهرداری رفسنجان نیز در دوره جدید مدیریت شهری برای پیوستن به شهرهای خلاق اقدام کرده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *