لاس پوزاس

«لاس پوزاس» باغی به ظاهر باستانی با راه‌پله‎‌ای به بهشت

فرهنگ منحصر به فرد مکزیک و مردمش این کشور را در زمره یکی از بهترین مقاصد گردشگری قرار داده است، البته آب و هوا و مکان‌های دیدنی نیز در منحصر به فرد شدن این کشور بسیار نقش داشته و دارند. باغ «لاس پوزاس» یکی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط دنیا است که گردشگران با حضور در این سرزمین عجایب بسیار شگفت‌زده خواهند شد.

یکی از شگفتی‌های این باغ مجسمه‌های شگفت‌انگیز آن بوده که «لاس پوزاس» را شبیه به خرابه‌های باستانی کرده است؛ این باغ در قلب جنگ‌های بارانی سن لوئیس توسط هنرمندی انگلیسی در نزدیکی روستای زیلیتلا مکزیک ساخته شده است.

از آن جایی که مکزیک کشوری سورئالیست است و هنرمندان سورئال زیادی به این منطقه تعلق دارند، وجود مجسمه‌های سورئال در این پارک چیز عجیبی به نظر نمی‌آید؛ به هر حال وجود این مجسمه‌ها همراه با ترکیب زیبایی از طبیعت، منظره منحصر به فردی را ایجاد کرده است که بازدیدکنندگان از این باغ گذر ساعت را متوجه نخواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، وجود مجسمه‌ها در این باغ حالتی باستانی به آن داده و گردشگران در هنگام بازدید از «لاس پوزاس» قطعا خود را در دل فیلم‌های تخیلی و گاه ترسناک حس خواهند کرد، بازدید از این باغ باعث ترشح آدرنالین در بین بازدیدکنندگان خواهد شد.

بنای این باغ به ظاهر باستانی توسط «ادوارد جیمز» بین سال‌های 1949 تا 1984 در سه طبقه ساخته شده است. این باغ از انواع درختان و گیاهان گرمسیری پوشیده شده و تعدادی آبشار و استخر نیز در خود جای داده که گردشگران می‌توانند از آن بهره‌ ببرند.

این باغ با حدود 610 متر ارتفاع از دریا در بین جنگل‌های بارانی احداث شده است که «ادوارد جیمز» شاعر و هنرمند، سبک سورئال را در ساخت آن به کار برده است.

این باغ در ابتدا میزبان باغچه ارکیده باشکوهی نیز بوده است که یخبندان سال 1962 بسیاری از ارکیده‌ها را نابود کرد، گفته می‌شود همین قضیه باعث شده است که ادوارد جیمز تمرکز خود را بر روی ساخت مجسمه‌های سورئال بگذارد و چیزی حدود 36 مجسمه بسازد.

از آثار این باغ می‌توان به «درهایی که باز نمی‌شوند»، «پله‌هایی که به جایی منتهی نمی‌شوند»، «کتابخانه‌ای بدون کتاب»، «نورهایی که شکل‌های عجیبی به وجود می‌آورند» و بسیاری چیزهای دیگر اشاره کرد.

از ویژگی‌های دیگر این باغ احداث شده، می‌توان به ساخت آن در سه طبقه با سقفی مانند نهنگ و راه پله‌ای که انگار به بهشت می‌رسد اشاره کرد. همان‌گونه که اشاره شد، وجود مجسمه‌های سورئالی و سنگ تراشه‌های عجیبی که توسط دیگر هنرمندان به وجود آمده، روح تازه‌ای به این باغ بخشیده و در کنار درختان سر به فلک کشیده آن تصویر بسیار جالبی را برای علاقه‌مندان به وجود آورده است.

از اثرات دیگر این منطقه بر روی بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توان به برجستگی‌های موج‌دار و ستون‌های درهم‌تنیده‌ای که راه‌ها، سکوها و آبراه‌های مارپیچی جنگل را تزئین می‌کنند، اشاره کرد که باغ «لاس پوزاس» این زیبایی را مدیون آثار هنری «ایوس تانگی» و «آندره برتون» است.

بازدیدکنندگان هم‌چنین می‌توانند ساختمان معروف ادوارد جیمز به نام خانه سه طبقه را که شامل خانه فلامینگو، کاخ بامبو و خانه گوزن می‌شود، ببینند. البته برای ساخت و نگهداری این باغ تا زمان زنده بودن جیمز مبلغی بیش از پنج میلیون دلار هزینه شد که جیمز برای تامین بخشی از هزینه‌های این باغ به ظاهر باستانی، مجموعه‌ای از آثار هنری سورئالیست خود را در حراج به فروش رساند. البته گفته می‌شود «بنیاد پدرو»، «شرکت Cemex» و دولت سان لوئیس مبلغی حدود سه میلیون دلار در سال 2007 برای حفظ، مرمت و نظارت بر این بنا هزینه کردند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *