سیستان و بلوچستان

بازیابی صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی مجدد صنعت گردشگری این استان در شرایط اپیدمی کرونا با رویکرد تغییر بازار و محصول گردشگری آغاز شد.

مجتبی میرحسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مسیر توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان که براساس سند اجرایی توسعه گردشگری با افق ۱۴۰۰ در چند سال اخیر رشد خوبی را آغاز کرده بود بعد از شرایط کرونا با تاخیری چند ماهه روبه رو شد.

وی با تاکید به ارائه خدمات بهداشتی و نظارت بر پروتکل‌های ویژه دوران کرونا بر تاسیسات گردشگری ادامه داد: با ایجاد زنجیره اطمینان از مبدا به مقصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعتمادسازی برای مردم و مسافران در بهره‌مندی از اقامتی استاندارد ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه گردشگری این استان گفت: تولید محتوای فضای مجازی و گردشگری مجازی از شروع ویروس کرونا و ایام نوروز آغاز و اکثریت مسافران و گردشگران این استان را با جاذبه‌ها و آثار گردشگری آشنا کرده است.

وی افزود: ادامه مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این استان و آگاهی دادن به جامعه ایرانی نسبت به ظرفیت‌ها و مزیت‌های آن در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

میرحسینی با تاکید به ورود به دوره گردشگری هوشمند بیان کرد: دوره‌های آموزشی ویژه برای فعالان گردشگری، صاحبان کسب و کارها و مدیران تاسیسات گردشگری به منظور تغییر در کسب‌وکار و توجه به رویداد تکنولوژی همراه در سفر انجام خواهد شد.

وی با تاکید به نیاز به زیر ساخت‌های لازم در حوزه اینترنت ملی و بین المللی و همچنین پهنای باند لازم برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران گفت: زمینه ارائه خدمات فعالان گردشگری به گردشگران در بستر فن‌آوری‌های جدید و اپلیکیشن‌های تاثیرگذار در قالب تفکر نسل جدید گردشگری هوشمند ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه تاسیسات گردشگری باز و هیچ واحد تعطیل شده‌ای در سطح این استان وجود ندارد افزود:با شرایط میزبانی گردشگری در نیمه دوم سال در زمان بهبود اوضاع بعد از اپیدمی کرونا مسیر روبه رشد گردشگری دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری‌ها در گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد:۴۰ پروژه تا پایان دولت در این استان با همکاری بخش خصوصی به ظرفیت تاسیسات گردشگری اضافه خواهد شد.

میرحسینی با بیان شرایط  ویژه پایان قرن و ایجاد موقعیتی بین‌المللی برای ایران افزود: به همین منظور در سال آینده با انجام رویدادها، جشنواره‌های مختلف در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی و دعوت از گردشگران داخلی و خارجی فرصت جدید برای گردشگری ایران و باطبع سیستان و بلوچستان به وجود خواهد آمد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *