گردشگری

تور گردشگری کویرگردی وارد زاهدان شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: تور گردشگری(اکوسافاری) از نقاط مختلف کشور با ۱۳ خودرو به منظور بازدید از جاذبه‌های این استان بویژه کویر لوت وارد زاهدان شد.

مجتبی میرحسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تور ۳۳ نفره با همکاری هیات اتومبیل‌رانی وارد استان شد و رویکرد کلی مجموعه اکوسافاری در اجرای سفرها، رعایت کدهای اخلاقی، اکوتوریسم و آشنایی بیشتر با طبیعت و فرهنگ این خطه از ایران است.

وی افزود: این سفر مهیج و متفاوت، برای تمام علاقه‌مندان به کویر و جاذبه‌های آن مناسب بوده و ماجراجویانه و ایمن‌بودن مسیر پیش‌فرض طراحی ‌شده در عمق ریگ‌یلان، ارتفاع ۴۰۰ و سایر جاذبه‌های منحصر به فرد لوت در محدوده نصرت‌آباد سیستان و بلوچستان لحاظ شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سفر به سرزمین ناشناخته و حرکت در رویای خیال‌انگیز لوت، مقصد بسیاری از کویر نوردانی بوده که افسون کویر آن‌ها را به پهنه‌ی عظیم لوت کشانده و عمق سکوت کویر و هنر حیرت‌انگیز خالق در آفرینش زیبایی‌های خیره‌کننده قابل تامل است.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله کمپ گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مراکز فروش صنایع‌دستی در روستاهای اطراف لوت باعث افزایش مشارکت جوامع محلی در همکاری و همراهی با گردشگران و نیز توان‌افزایی بومیان است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: اکوسافاری فعالیت طبیعت‌گردانی با خودروهای دودیفرانسیل است و گردشگران ماجراجو در فصل‌های پاییز و زمستان در قالب تورهای ماجراجویی لذت هیجان را در محدوده و بوم مناطق طبیعی و بکر مانند کویر تجربه می‌کنند.

به گزارش ایرنا تور اکوسافاری در طول سال‌های فعالیت خود در کنار برگزاری سفرها، رویکرد تولید مقاصد و مسیرهای جدید گردشگری جهت معرفی بهتر کشور ایران و آشنایی مسافران با فرهنگ و سنن اقوام مختلف و تشویق به ساخت و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی روستایی برای پیشرفت اقتصاد جوامع محلی را دنبال کرده است

مشارکت‌های اجتماعی در زمینه کمک به محیط زیست نظیر تهیه و توزیع آذوقه یا علوفه مورد نیاز حیات وحش در مواقع بحران و مدیریت نیروی انسانی داوطلب و علاقه‌مند برای مشارکت در سر شماری‌های سالانه حیات وحش سازمان محیط زیست، پاکسازی طبیعت از زباله‌های جای مانده از قبل و مشارکت در امداد و نجات و پشتیبانی مورد نیاز در حوزه بیابان را در کارنامه خود دارد.

اکو سافاری از سال ۱۳۹۵ با توجه به نیاز جامعه و فرهنگ سازی و افزایش علاقه مندان به طبیعت گردی بویژه کویر نوردی برای اولین بار اقدام به برگزاری سفرهای آموزشی با محوریت امداد و نجات، بقا در شرایط سخت، کار با GPS  و نقشه‌خوانی و مسیریابی در کویر و  کمپینگ در طبیعت و رانندگی سافاری با خودرو های دو دفرانسیل را مورد توجه قرار داد و از اوایل سال ۹۹ سفر برای دارندگان خودروهای سواری را در دستور کار خود قرار داد تا علاقه‌مندان بیشتری در قالب سفرهایی حفاظت محور و با هدف توسعه گردشگری پایدار با طبیعت و فرهنگ و آداب اقوام‌های مختلف ایران عزیز آشنا شوند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *