گردشگری  

کرونا به صنعت گردشگری کدام کشور‌ها بیشترین خسارت را زد؟

همه‌گیری ویروس کرونا منجر به از دست رفتن درآمد ۱۹۵ میلیارد دلاری صنعت گردشگری سراسر جهان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تراول دیلی نیوز، خسارت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به حوزه اقتصادی کشور‌ها، منجر به خسارت ۱۹۵ میلیارد دلاری صنعت گردشگری بین‌المللی از شیوع این ویروس شد. ما در این گزارش بررسی می‌کنیم تأثیر همه گیری ویروس کرونا روی صنعت گردشگری سراسر جهان، بیشترین خسارت مالی را به کدام کشور‌ها زده است؟

مسافرت و جهانگردی تا اندازه زیادی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت و بسیاری از کشور‌ها به دلیل شیوع کرونا برای ماه‌ها راهی جز بستن مرز‌های خود به روی گردشگران بین‌المللی نداشتند. در نتیجه اعمال این ممنوعیت‌های مسافرتی، تعدادی از خطوط هوایی و اپراتور‌های تور‌های مسافرتی مجبور شدند به تعطیلات طولانی‌مدت بروند.

صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸.۹ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان کمک کرد. همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیر مالی آن بر این صنعت منجر به از دست رفتن درآمد ۱۹۵ میلیون دلاری سراسر جهان در چهارماهه اول سال ۲۰۲۰ شد.

کشور‌هایی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بیشترین درآمد صنعت گردشگری را از دست دادند:

صنعت کردشگری کدام کشور‌ها بیشترین خسارت را از همه‌گیری ویروس کرونا داشته است؟

صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۸، از ۷.۸ میلیون شغل در ایالات متحده آمریکا حمایت کرد و ۲.۸ درصد از تولید ناخالص این کشور را به خود اختصاص داد؛ اما آمریکا در چهارماهه نخست سال جاری با بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا، ۳۱ میلیون دلار از درآمد صنعت گردشگری‌اش را از دست داد و در صدر کشور‌های خسارت دیده از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

۳۱ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا در ماه‌های اول سال ۲۰۲۰ تعطیل شده بودند. در همان ماه‌ها مرز‌های ایالات متحده آمریکا به روی گردشگرانی که از منطقه شینگن، انگلیس و ایرلند به این کشور سفر می‌کردند، بسته شد.

کشور‌های اروپایی نیمی از ۱۰ کشور خسارت دیده از همه‌گیری ویروس کرونا را تشکیل می‌دهند. نام کشور‌های اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در لیست کشور‌هایی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بیشترین درآمد صنعت گردشگری را از دست دادند، دیده می‌شود.

صنعت گردشگری اسپانیا با کاهش ۹۸ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی در ماه ژوئن، درآمدی بالغ بر ۹.۷۴ میلیون دلار را از دست داده است. درست زمانی که محدودیت‌های سفر کاهش پیدا کردند، افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در اسپانیا باعث شد که انگلیس تا پایان ژوئیه محدودیت‌های سفر و هشدار‌های قرنطینه‌ای را برای افرادی که از اسپانیا به کشورشان برمی‌گردند، اعمال کند و این قانون جدید نشان می‌دهد که ضرر و زیان اسپانیا از همه‌گیری ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

فرانسه با بیش از ۸۹ میلیون گردشگر سالانه، پربازدیدترین کشور جهان به حساب می‌آید؛ اما تأثیر ویروس کرونا روی صنعت گردشگری آن، منجر به از دست رفتن درآمد ۸.۷۶۷ میلیون پوندی این کشور شده است.

کشور‌هایی که با توجه به خسارت صنعت گردشگری از همه‌گیری ویروس کرونا، بیشترین درصد تولید ناخالص داخلی را از دست داده‌اند:

صنعت کردشگری کدام کشور‌ها بیشترین خسارت را از همه‌گیری ویروس کرونا داشته است؟

جزایر تورکس و کایکوس از ۲۳ مارس ۲۰۲۰ مرز‌های خود را به روی گردشگران بستند و در مقایسه با سایر نقاط جهان، بیشترین کاهش میزان تولید ناخالص داخلی ناشی از تأثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری را تجربه کردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *