انگلیس

کشف یک گنجینه ارزشمند تاریخی از عمارتی در انگلیس

 یک باستان‌شناس انگلیسی در حین عملیات ترمیم، گنجینه‌ای ارزشمند از عتیقه‌جات باستانی را از عمارتی تاریخی در شرق انگلیس کشف کرد.

به گزارش روزنامه فیگارو، متیو چمپین (Matthew Champion) باستان‌شناس، تاریخ‌دان و نویسنده برجسته انگلیسی در یک بنای به جا مانده از قرن پانزدهم میلادی در شرق انگلیس، دست به کشفی زد که ارزش تبدیل شدن به یک فیلم ماجراجویانه را دارد. او از کف اتاق زیرشیروانی این بنا، هزاران عتیقه نادر تاریخی از جمله یک دست‌نوشته ۶۰۰ ساله، لباس‌هایی متعلق به قرن شانزدهم، کتاب‌هایی از قرون وسطی و یک جعبه شکلات خالی پیدا کرد.

گفتنی است اشیاء تاریخی کشف شده در وضعیت مطلوبی هستند؛ لایه ضخیمی از گردوخاک و یک لایه گچ آهکی در این مدت از آنها در برابر رطوبت محافظت کرده است. یکی از برجسته‌ترین اقلام این گنجینه، یک دست‌نوشته قرن پانزدهمی است که به گفته آنا فورست (Anna Forest) متصدی این بنا، تکه‌ای از یک کتاب دعاست و احتمالا به ادموند بدینگفلد (Sir Edmund Bedingfeld) سازنده عمارت تعلق داشته است.

انگلیس

کشف این گنجینه‌ در جریان یک پروژه ترمیم اتفاق افتاد که از سال ۲۰۱۶ به دنبال بروز مشکلات ساختاری در سقف این عمارت آغاز شد.

چمپین که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا بیشتر عملیات ترمیم را به تنهایی انجام می‌داد، در حال کار چشمش به دو سوراخ موش بزرگ خورد. در داخل این سوراخ موش‌ها، ۲۰۰ عتیقه تاریخی از جمله پارچه و لباس‌های متعلق به دوره الیزابت، صفحات نُت، تکه‌هایی از صفحات چاپی و اسناد دست‌نویس وجود داشت.

کشف دست‌نوشته ۶۰۰ ساله و کتاب The King’s Psalms متعلق به سال ۱۵۶۸ که از مهمترین اقلام تاریخی پیدا شده در این بنا هستند. تنها نسخه شناخته شده از کتاب The King’s Psalms در حال حاضر در یکی از کتابخانه‌های انگلیس نگهداری می‌شود.

انگلیس

راسل کلمنت (Russel Clement) رئیس این بنای تاریخی دراین‌باره می‌گوید: امید داشتیم در جریان پروژه ترمیم، اطلاعات بیشتری درباره تاریخ این عمارت به دست آوردیم و درخواست آنالیز نقاشی‌ها، کاغذدیواری‌ها و تحلیل جزئی دیوارها را داده بودیم. اما اکتشافاتی که اتفاق افتاد، بزرگتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *