خلخال

دسترسی به جاده خلخال – اسالم آسان‌تر شد

عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت جاده خلخال – اسالم در حوزه استحفاظی استان اردبیل پایان یافت و مسیر دسترسی مسافران به این جاده تسهیل شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی تبدیل ۱۱ کیلومتر از مسیر راه ارتباطی فرعی خلخال – اسالم به راه اصلی و حدفاصل سه‌راهی شاهرود تا گردنه الماس از سه سال پیش آغاز شده بود که به دلیل مشکل تامین آسفالت ۴/۵ کیلومتر از آسفالت لایه دوم راه با تاخیر مواجه شد. با آسفالت ۴/۵ کیلومتر از لایه دوم باقیمانده، عملیات اجرایی این پروژه در حوزه استحفاظی استان اردبیل پایان یافت و این مسیر با مشخصات راه اصلی در اختیار خودروهای عبوری قرار گرفت.

علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار برای افزایش دوام آسفالت جاده در مقابل شرایط سخت جوی و بارندگی برف از روش تثبیت سیمان در زیرسازی پروژه تبدیل راه فرعی به اصلی خلخال – اسالم استفاده و برای اجرای این روش در سطح ۱۶/۵ کیلومتر از مسیر راه‌های خلخال – اسالم و پونل ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است. با تامین اعتبار، عملیات اجرایی تبدیل باقیمانده راه فرعی به اصلی در مسیر گردنه برف‌گیر الماس تا پایان حوزه استحفاظی شهرستان خلخال اجرا خواهد شد.

غلامحسین بختشاهی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش نیز گفت: اعتبار اولیه برای اجرای ۱۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی اسالم – خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان تامین شد. امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی سازمان متبوع، برای روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از مسیر اسالم – خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان تامین شده‌ است. دستگاه‌های ویژه روکش آسفالت در محل پروژه استقرار یافته‌اند و کارگاه فنی تجهیز شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه، روکش آسفالت مسیر یاد شده تکمیل شود.

جاده اسالم – خلخال با ۷۰ کیلومتر طول از مسیرهای گردشگری و ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل است و در زمستان ارتفاع برف در برخی از مسیر راه آن به چهار تا ۶ متر نیز می‌رسد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *