خلخال

بزرگترین پل طولی جهان در خلخال

بزرگترین پل طولی جهان با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خلخال در حال احداث است.

این پل که به طول 498 متر در منطقه نمونه گردشگری ازناو در حال احداث است، پل منحصربفردی از لحاظ طول و رعایت استانداردهای یک پل بین‌المللی است که پیش‌بینی شده در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیر کارگاه پل معلق خلخال 14آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به مختصاتو ویژگی‌های این پل اظهار کرد: عرض پل یک و نیم متر است و با 26 سیم بکسل به هم وصل شده و از لحاظ شرایط امنیتی از استانداردهای بسیار بالا برخوردار است.
علی نیک‌صفت خاطرنشان کرد: ما لحظه به لحظه با مشاور پل در ارتباط هستیم تا پل از 100 درصد استانداردهای جهانی برخوردار باشد که اجرای آن می‌تواند الگوئی  برای احداث سایر پل‌ها باشد.
وی بیان کرد: تاکنون مشکل چندانی در مسیر اجرای این پروژه به غیر از راه دسترسی نداشتیم و اگر مسئولان همت کنند و راه دسترسی ما را از کمرخونی یا همان راه سلامت تدارک ببینند، شرایط مناسبی برای احداث این پل فراهم می‌آیند.
مدیر کارگاه پل معلق خلخال افزود: از زیرساخت‌های مورد نیاز برق پروژه تامین شده و مسئولان قول داده‌اند آب و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز را نیز تامین کنند.
نیک‌صفت مسیر اجرای این پروژه را پرجاذبه برای حضور گردشگران اعلام کرد و گفت: احداث راه دسترسی به این مجموعه از محور سلامت سبب خواهد شد تا اراضی کشاورزی تخریب نشده و گردشگران و مسافران در کمترین زمان به این منطقه گردشگری دسترسی یابند.
وی تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث این راه دسترسی را حیاتی اعلام و تصریح کرد: سرمایه‌گذار برای این پروژه 20 میلیارد تومان هزینه کرده و قرار است تا 42 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام شود.
مدیر کارگاه پل معلق خلخال ادامه داد: فاز اصلی این پروژه شامل پل معلق سال آینده آماده افتتاح خواهد بود و سایر بخش‌ها از جمله شهربازی، دوچرخه هوایی و پروژه‌های خدماتی و رفاهی در سال‌های آینده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
نیک‌صفت گفت: در حال حاضر به جز بخش پیمانکاری 20 نفر در این پروژه مشغول بکار شدند و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه گردشگری فرصت اشتغال بیشتر نیز برای جوانان منطقه فراهم آید.
وی به اهمیت مطالعات این پروژه و انجام سه مرتبه گمانه‌زنی در محل احداث پل معلق خلخال اشاره و اظهار کرد: تمام مراحل احداث این پل به ویژه فنداسیون بی‌نظیر بوده و ما سعی کردیم در سایت احداث پل شرایط مساعدی را فراهم کنیم.
مدیر کارگاه پل معلق خلخال خاطرنشان کرد: با شروع احداث این پل منطقه متحول شده و ساخت و ساز بیشتری را در خوجین شاهد هستیم به طوری که اراضی این منطقه نیز گران شده است.
نیک‌صفت در ادامه افزود: ما به شایعات مطرح شده در فضای مجازی بها نمی‌دهیم و امیدواریم علاقمندان با حضور در محل اجرای پروژه منصفانه در مورد روند اجرای آن آن قضاوت کنند چرا که ما با سختی‌های بسیار مصالح به ویژه بتن و آهن و میلگرد مورد نیاز را به این منطقه حمل کردیم.
وی ادامه داد: آبادی منطقه برای ما یک اصل است و تمام تلاشمان بر این است تا با اجرای این مجتمع گردشگری دین خود را به منطقه ادا کنیم.
مدیر کارگاه پل معلق خلخال با بیان اینکه از 8 میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای این پروژه 4 میلیارد تومان جذب شده است، تصریح کرد: ما دو برابر تسهیلات اعطایی کار اجرایی انجام دادیم.
نیک‌صفت با قدردانی از استاندار اردبیل، فرماندار خلخال و مسئولان میراث فرهنگی در حمایت از این مجموعه گردشگری گفت: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مجموعه مسیر گردشگری خلخال بیش از گذشته متحول شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *