مسافرت

در تعطیلات به مسافرت رفتید؟منتظر علائم کرونا باشید!

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هر زمانی که تعطیلی‌های رسمی داریم و مسافرت صورت می‌گیرد آمار بستری‌های دو هفته بعد از تعطیلات و آمار فوتی‌های ۴ هفته بعد از تعطیلات با افزایش روبه‌رو می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیماسادات لاری در نشست خبری که چهارشنبه شب ۱۲ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: برای ما اثبات شده است در هر زمانی که تعطیلی‌های رسمی داریم و مسافرت صورت می‌گیرد آمار بستری‌های دو هفته بعد از تعطیلات و مسافرت ها و آمار فوتی‌های ۴ هفته بعد از تعطیلات با افزایش روبه‌رو می‌شود، محدودیت‌های کرونایی به ویژه در استان‌های مازندران و مشهد باید جدی گرفته شود و هم اکنون ما نگران هستیم بعد از تعطیلات چه اتفاقی می‌افتد.

لاری با اشاره به واکسن کرونا گفت: برخی از کشورها و مراکز تحقیقاتی جهان از جمله چین، روسیه، انگلستان و هند ادعای ساخت واکسن کرونا را دارند و ما هم پا به پای دنیا پیش می‌رویم، اما ما از واکسنی استفاده خواهیم کرد که سازمان بهداشت جهانی آن را تایید کرده باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به دستور رییس‌جمهور پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده و با کشورهای پیشرفت کرده در حوزه واکسن مکاتبه صورت گرفته است و سبد خود را در نوبت واکسن گذاشته‌ایم.

لاری با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و با فرارسیدن فصل آنفلوآنزا گفت: با توجه به اینکه اغلب مردم از ماسک استفاده می‌کنند پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان ابتلا به آنفلوآنزا کاهش پیدا کند، در این میان گروه‌هایی که آسیب پذیر هستند مانند افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای ما اهمیت بیشتری دارند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی باید به شکلی صورت بگیرد که فروشنده بازار آزاد نداشته باشیم، برخی از دلالان از شرایط جامعه برای کسب سود استفاده می‌کنند، بنابراین برای پیشگیری از این موضوع واکسن آنفلوآنزا با کارت ملی فروخته و قیمت آن زیر ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

شرایط بهداشتی در همه بیمارستان‌ها مهیا شده است

وی گفت: یکی از نگرانی‌های ما در ماه‌های گذشته مراجعه نکردن بیماران زمینه‌ای به دلیل ترس از ویروس کرونا بود که این موضوع موجب تشدید بیماری و کاهش درآمدزایی مراکز درمانی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: هدف ما حفظ سلامتی همه افراد است و نباید ترس از ویروس کرونا باعث شود که بیماران برای درمان مراجعه نکنند، در حال حاضر شرایط بهداشتی در همه بیمارستان‌ها مهیا شده است.

وی افزود: بیماری‌های زمینه‌ای باید کنترل شود، همه بیمارستان‌ها پاک شده‌اند تا نگرانی برای مراجعه نباشد، برای نمونه در قزوین بخش قلب بیمارستان بوعلی کاملاً پاک شده و همه خدمات درمانی به خوبی به بیماران داده می‌شود و بیمارستان ولایت هم پاک شده است فقط چند نفر در قرنطینه هستند ولی می‌توان خدمات درمانی گرفت.

لاری گفت: هنوز در موج دوم ویروس کرونا قرار داریم، شرایط قزوین در موج دوم طولانی شده و این تثبیت روند برای ما نگران کننده است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *