سفر

۶ مرحله برای ایجاد بسته‌های سفر عالی

مشاغل گردشگری کوچک و بزرگ، می‌توانند با همکاری همدیگر بسته‌های سفر غیرقابل مقاومت را ایجاد کنند (irresistible) و از مزیت‌های رقابتی برخوردار شوند. این شرکا می‌توانند مشاغلی مانند آژانس‌های مسافرتی آنلاین، خرده‌فروشان و عمده‌فروشان و سایر مشاغل محلی باشند.

ارتباط با سایر مشاغل محلی، برای ایجاد بسته جدید، می‌تواند یک استراتژی برای ایجاد جذابیت بیشتر برای مشتری ایدئال و تسهیل درک بیشتر میهمانان در مورد تجربیات مقصد باشد و در نهایت موجب رزرو نهایی می‌شود.

این بسته باید به منظور بهبود تجربه و افزایش هزینه مصرف مشتری و مدت اقامت و افزایش درآمد شما طراحی شود.

بسته‌بندی مفهوم جدیدی نیست، در همه اندازه‌ها و انواع مشاغل گردشگری این تعریف وجود دارد و به لطف عصر دیجیتال استراتژی، با استفاده از منابع موجود در اینترنت می‌توان آن را به راحتی اجرا کرد.

منظور از یک بسته چیست؟

یک بسته را می‌توان به صورت ترکیبی از دو یا چند محصول که به عنوان یک فروش واحد ارائه می‌شود تعریف کرد، بنابراین مشتری در مقایسه با خرید اقلام جداگانه، یک مزیت کسب می‌کند.

این کار با مشارکت در مشاغل مربوطه برای تهیه بسته انجام می‌شود. این بسته باید بر اساس نیازها و علایق مشتریان طراحی شود تا بلافاصله برای آنها جذاب باشد. منظور این است که شما باید بسته‌ای را ایجاد کنید که نیاز مردم و بازار باشد. این موضوع می‌تواند اقامت و رستوران، تور با یک امتیاز اضافی، مثلا  بازدید از یک منطقه جذاب به صورت رایگان، تخفیف محل اقامت و یا پیشنهاد یک رویداد همراه با بلیط رویداد باشد. فرصت‌ها فقط در مورد محصول موجود و تخیل شما ایجاد می‌شوند و در طراحی تور داشتن قوه تخیل بسیار مهم است.

بسته شامل چه موضوعاتی می‌شود؟

در مرحله اول، فعالان گردشگری باید نیازهای کسب و کار خود و برنامه تور را مشخص کنند، به عنوان مثال تورگردانان نیاز به رزرو شبانه بیشتر، اقامت طولانی‌تر، فروش در تورهای فصل‌های کم درآمد دارند. آنها در مورد اینکه مسیر تجارت چه چیزی است باید کاملا شفاف  باشند.

 با نوشتن لیست مشاغلی که می‌توانند به شما در انجام این کار کمک کنند، شروع کنید. این امر ممکن است یک فعالیت تجاری، انتقال فرهنگ یا حتی تجارت در یک منطقه باشد.

برای تهیه مشاغل بالقوه و شرکای خود از اینترنت و شبکه‌های شخصی خود استفاده کنید. تحقیق خود را به صورت آنلاین انجام دهید و مولفه‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. هدف شما تولید تجربه بهتر برای مشتری است و ایجاد یک توافق‌نامه تجاری با همکاران که لازمه  آن باید سود دو طرفه باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد مفهوم را کاملا انتقال دهید مزایای هر یک از طرفین را بیان کنید. (چه چیزی در آن برای “من” وجود دارد؟)

با چه کسی باید کار کنید؟

انتخاب مناسب شریک بسیار کلیدی است، نه تنها محصول آنها باید مورد توجه مخاطبان قرار گیرد بلکه باید اصول و ارزشهای تجاری مشابهی داشته باشید؛ متاسفانه در گردشگری شرکا یک اصل مهم را فراموش میکنند و آن هم هنوز متوجه نشده‌اند که نباید برای جیب مشتریان خود کیسه بدوزند، اگر با شرکای خود ارتباط داشته باشید این امر می‌تواند به شما کمک زیادی داشته باشد.

 هنگامی که ما در مورد بسته‌بندی، مزایا و مراحل ایجاد بسته‌ها صحبت می‌کنیم، در مورد توسعه بسته‌ها شرکای با تعهد مدنظر هستند، چرا که گاهی اوقات شرکا در تهیه پکیج به شما کمک می‌کنند اما پس از آن برای توسعه فعالیت خود با افراد دیگر دزدی پکیج را با تخریب بسته شما شروع کرده و احتمالا پکیج شما را عینا و بدون شما اجرا می‌کند، ممکن است شرکای خود را تا به حال ندیده باشید پس لیستی از موارد مد نظر خود جهت همکاری تهیه نمایید.

برخی مشاغل گردشگری محلی که ممکن است با آنها شریک شوید شامل: اقامتگاه‌ها، افراد مسلط به جاذبه‌ها، تورهای محلی، رویدادها محلی (که توسط مجریان محلی برگزار میشود)، سایر خدمات مانند حمل و نقل، پارکینگ، تهیه مواد غذایی و آشامیدنی، سازمانهای آموزشی باشگاه‌ها و گروه‌های ورزشی و سرگرمی و…

وسعت بسته مسافرتی شما

هنگامی که مولفه‌های بسته خود را انتخاب کردید و با افرادی مورد نیاز توافق‌نامه اساسی ایجاد نمودید، می‌توانید جزئیات بسته را ایجاد و ترسیم کنید. شما باید مواردی را در نظر بگیرید:

به آن چه گفته می شود شامل چه مواردی است؟ چرا برای مشتریان شما ارزش و جذابیت بیشتری دارد؟ هر مرحله چه هزینه‌ای دارد تا بتوانید آن را به طور دقیق قیمت گذاری کنید؟ قیمت آن را به وضوح تعیین کنید،

اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر از جمله کارمزد احتمالی در هزینه‌های کلی لحاظ شده است. (تا جایی که سود و یا کیفیت را کاهش می‌دهد تخفیف ندهید).

این مرحله یک قسمت اصلی از فرآیند است زیرا جزئیات دقیق که اکنون تعریف می‌کنید باعث می‌شود بسته شما از سایر بسته‌ها متمایز شود. سپس باید یک نمونه برنامه سفر تهیه کنید و خودتان آن را تست کنید، مخصوصاً اگر شامل زمان رانندگی در حین سفر باشد.

از نظرات دیگران استفاده کنید تا بتوانید نکات مهم را به دست بیاورید، تورهای اینفو به جهت همین امر طراحی شده‌اند اما در بسیاری موارد صرفا جهت‌گیری ها در این تورها اشتباه مطرح میشود و هیچ خروجی را دربر نخواهند داشت.

مثال:

نام بسته: بسته فرار و ماجراجویی

موارد گنجانده شده:

۳ شب اقامت در چادرهای مجلل،

 ۲/۱ روز ماجراجویی کایاک،

۲ ساعت “سفر شتر”

و شام برای ۲ نفر در رستوران آبشار cascade

قیمت: ۷۰۰ دلار برای هر نفر،

این تور شامل  اشتراک دوقلو (twin share) می‌شود.

روش‌های تبلیغ: وب سایت ها، CRM، اینستاگرام

زمان‌بندی: می – آگوست

تعریف روند عملیاتی:

اکنون که بسته را تعریف کرده‌اید، مرحله بعدی بسیار حیاتی است، همانطور که انگلیسی‌ها می‌گویند “شیطان در جزئیات است.”

موارد زیر را در نظر بگیرید:

چه کسی رزروها را انجام می دهد؟  چگونه موجودی کالا را مدیریت خواهید کرد؟ چه کسی پرداخت می‌کند و شرایط توافق شده انتقال وجه چیست؟ چه کسی شکایات را رسیدگی می‌کند و روند چیست؟  آیا “دوره‌های بلوک کردن” وجود دارد؟  اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان در مورد بسته به خوبی آموزش دیده و آگاه هستند. در مرحله بعدی باید برنامه‌ریزی کنید که چگونه آن را به بازار ارائه کنید؟ چه کسی قرار است چه کاری انجام دهد و در  چه زمانی؟

نکته:

دوره بلوک کردن یا دوره خاموشی اصطلاحی است که اغلب به دوره‌ای موقت اشاره دارد که در آن دسترسی محدود یا ممنوع است. این اصطلاح اغلب در رابطه با قراردادها، سیاست‌ها و فعالیت‌های تجاری است.

تبلیغات بسته:

زمان انتشار بسته را با دقت در نظر بگیرید و باید از قبل برنامه‌ریزی کنید تا زمان مناسبی برای تبلیغ و رزرو در نظر بگیرید. (فراموش نکنید که میانگین زمان رزرو خود را در آن بگنجانید.)

هنگام راه‌اندازی بسته فقط تبلیغ نکنید، باید فرصتهای تبلیغاتی مداوم را برای تبلیغات در نظر بگیرید. برای مثال به رویدادهای محلی توجه کنید و از آنها در تبلیغات استفاده نمایید، فصول تعطیلات را در نظر بگیرید‌.

برای یک برنامه سفر، اطمینان حاصل کنید که در وب سایتهای همه شرکا موجود و قابل بارگیری است. لیست‌های آنلاین متقابل، شامل محتوا و تصاویر به عنوان مثال عکس‌ها و فیلم‌هایی که به طور خاص قابل مشاهده می‌شوند، نمایشگرهای ترکیبی در منطقه و در مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان آرم یا مارک تجاری مشترک می‌تواند تبلیغات را ارتقا داده و حرفه‌ای بودن بسته را نشان دهد.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *