گردشگری

پل شیشه‌ای هیر دو طبقه می‌شود

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت کامل از سرمایه‌گذار پل «هیر» برای دو طبقه کردن پل هیر و تکمیل زیرساخت‌های پروژه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دو نماینده استان اردبیل به همراه فرماندار و برخی مدیران و مسئولان منطقه از پل هیر بازدید و بر حمایت از سرمایه‌گذار پل هیر برای دو طبقه‌ای کردن پل و راه‌اندازی فازهای بعدی و تکمیل زیرساخت‌های پل هیر تاکید کردند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این بازدید اظهار داشت: مجموعه پل هیر، در کشور زبانزد خاص و عام شده و بازتاب این پروژه جهانی شده و درمجلس هم این پروژه سر و صداکرده است.

وی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان برای راه‌اندازی پل هیر سنگ تمام گذاشته و حمایتها و تلاش‌هایش قابل قدردانی است و نیاز است زیر ساختهای پروژه پل هیر، تکمیل شود و میراث فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: سرمایه‌گذار پل هیر برای منطقه افتخار بزرگی است و همت و اراده این مرد بزرگ ستودنی است که  علاوه بر حوزه سرمایه‌گذاری در کمک به نیازمندان و اقدامات خیرخواهانه نیز پیشگام است.

موسوی اضافه کرد: جاده دسترسی پل  هیر در سریع‌ترین زمان ممکن  ساماندهی و معارض پروژه برطرف و مشکلات و موانع دیگر پروژه نیز برطرف می‌شود و دستگاه‌های مربوطه موظف به تحقق این امر هستند.

وی ادامه داد: پل هیر، تحول عظیمی در اقتصاد و گردشگری منطقه به وجود آورده است حمایت همه جانبه‌ای از سرمایه‌گذار پل هیر برای تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌اندازی فازهای بعدی پل هیر به ویژه دو طبقه‌ای کردن پل انجام می‌شود.

موانع پل هیر تا پایان شهریور برطرف شود

بدری عضو کمیسیون عمران مجلس هم در این  بازدید اظهار داشت: سرمایه‌گذار پل هیر از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در کشور است و این سرمایه‌گذار مرد عمل و ریسک پذیر و توانمند و ایده‌پرداز است و منطقه قدردان این سرمایه‌گذار است.

وی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان تلاش شبانه روزی و جدی برای راه‌اندازی پل هیر، داشت و نیاز است اهتمام جدی برای رفع موانع پل هیر، صورت گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: جاده دسترسی به پل هیر، و معارض و موانع پل هیر تا پایان شهریور برطرف می‌شود و فرماندار اردبیل مسئولیت عملی کردن رفع این موانع را بر عهده دارد و عدم تحقق و بهانه تراشی در این زمینه دیگر قابل قبول نیست.

معرفی هیر به عنوان قطب جدید گردشگری کشور

فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت: پل کف شیشه‌ای هیر الگوی موفق پروژه مشارکتی در کشور است که در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: صداوسیما و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و مطبوعات نقش ارزنده‌ای در معرفی پل هیر داشتند که همت و تلاششان در این حوزه قابل قدردانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی در هیر خبر داد و افزود: باتوجه به گردشگری شدن منطقه باید زیرساخت‌های مراکز خدماتی در منطقه توسعه یابد.

موانع مجموعه پل شیشه‌ای هیر برطرف می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: مجموعه پل هیر، تحول عظیمی در بخش اقتصادی و گردشگری منطقه به وجود آورده است  و هیر را به عنوان قطب جدید گردشگری در کشور تبدیل کرده است که نیازمند توسعه و تکمیل زیرساخت های گردشگری در منطقه است.

امامی یگانه افزود: رفع موانع پروژه پل هیر، از جمله ساماندهی جاده دسترسی و معارض اولویت است و برطرف می‌شود تا دغدغه و نگرانی‌های سرمایه‌گذار مجموعه پل هیر برطرف شود.

فرماندار اردبیل از همت و تلاش سرمایه‌گذار پل هیر، شهرداری و شورای شهر هیر و میراث فرهنگی و مردم منطقه در راه‌اندازی پل هیر، قدرانی کرد و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران اولویت است و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه فراهم شده است.

توسعه خدمات اینترنتی در هیر

رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم از توسعه خدمات اینترنی در هیر خبر داد و اظهار داشت: اینترنت پرسرعت در 14 روستای بخش هیر راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تحت پوشش قرار دادن 30 روستای بالای 20 خانوار به همراه اول در هیر انجام شده است و سایت ایرانسل و همراه اول نسل 3 و 4 در منطقه هیر نصب می‌شود.

رزمی از تلاش برای تکمیل زیرساختهای هوشمندسازی مدارس در هیر خبر داد  و اظهار کرد: با این اقدام در تلاش هستیم تا دغدغه و نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در حوزه آموزش برطرف شود.

افتتاح زمین چمن هیر تا دو ماه آینده

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز از افتتاح زمین چمن هیر تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: در این مجموعه نیز دو سالن چند منظوره آماده خدمات دهی به ورزشکاران منطقه خواهد بود.

سجاد انوشیروانی افزود: اعتبارات سالن ورزشی اوریق هیر هم تامین و زمین چمن آراللو هم ساماندهی می‌شود.

بخشدار هیر هم مهمترین مطالبه مردم منطقه هیر را حل مشکلات آب شرب عنوان و اظهار کرد: نیاز است در این زمینه علاوه بر اختصاص اعتبارات استانی اعتبارات ملی هم جذب می‌شود.

امانی از توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه با راه‌اندازی پل هیر، خبر داد و افزود: پل هیر، علاوه بر رونق گردشگری و اقتصادی مهاجرت به منطقه را نیز افزایش داده است.

رفیع محسنی شهردار هیر هم از برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساختهای گردشگری در شهر هیر خبر داد و گفت: اهتمام جدی برای توسعه شهر هیر وجود دارد.

جمعی از اعضای شورای شهر هیر هم خواستار تسهیل روند عملیات اجرایی پروژه‌های هیر و تحقق مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف شدند.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *