گردشگری

گردشگری حوزه دفاع و مقاومت در مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران ایجاد می‌شود؟

مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران علاوه بر تلاش برای توسعه تعامل ایران و افغانستان، بحث راه‌اندازی گردشگری حوزه دفاع و مقاومت را پیگیری می‌کند.

علیرضا رجایی مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهر‌های ایران و دبیرکمیسیون حقوقی و بین‌المللی تشکل‌های شاهد و ایثارگر درباره تلاش مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران برای راه‌اندازی گردشگری حوزه دفاع و مقاومت به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:ما در مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران در زمینه راه‌اندازی گردشگری حوزه دفاع و مقاومت مذاکراتی داشتیم؛ تشکل‌های شاهد و ایثارگر هم بحث راه‌اندازی گردشگری حوزه دفاع و مقاومت را پیگیری می‌کنند.

او افزود:مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران تلاش می‌کند که تعامل‌ ایران و افغانستان را در زمینه‌های مختلف گسترش بدهد. در همین راستا تلاش می‌شود که در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و درمان آن‌ها افرادی به عنوان بهدار در مرکز آموزش ملی اصفهان آموزش ببینند و به افغانستان اعزام شوند. ما در وهله اول طرح مهاجرانی را که در ایران هستند به عنوان جامعه هدف انتخاب کردیم و به زودی فراخوان خواهیم داد که این افراد در صورت تمایل و با توجه به نیاز‌های پایه افغانستان می‌توانند در مرکز آموزش ملی اصفهان آموزش ببینند و برای خدمت‌رسانی به کشورشان بازگردند.

مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران بیان کرد:امروزه مهم‌ترین نیاز افغانستان امداد و نجات است و به تازگی پروانه فعالیت مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران در اصفهان، صادر شد.

او ادامه داد:بحث دیپلماسی ایثار و امداد و نجات نیز با بنیاد شهید مطرح شد و مدیران این بنیاد نیز با اجرای طرح دیپلماسی ایثار، موافقت کردند تا بتوانیم با کمک خیران و داوطلبان گام‌هایی در جهت پیشگیری از بروز بلایای طبیعی مانند شیوع ویروس کرونا و امداد و نجات در زمان وقوع زلزله و سیل برداریم.

رجایی گفت:مدیران دانشگاه آزاد نیز بحث ایجاد کرسی زبان پشتو را پیگیری می‌کنند، زیرا ما مرز وسیع مشترکی با افغانستان و پاکستان داریم و پیگیری قرابت‌های فرهنگی ایران و افغانستان نیازمند آشنایی هر چه بیشتر مردم این کشور‌ها با زبان یکدیگر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *